هوش‌ مصنوعی به تشخیص زود هنگام بیماری فراموشی کمک می‌کند

آزمایش خون با استفاده از فناوری‌های مجهز به هوش مصنوعی می‌تواند به تشخیص زود هنگام بیماری فراموشی کمک کند.

هوش‌مصنوعی به تشخیص زود هنگام بیماری فراموشی کمک می‌کندبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، تا کنون تلاش‌هایی زیادی برای درمان بیماری فراموشی یا آلزایمر صورت گرفته ولی این تلاش‌ها هر بار با شکست مواجه شده است.

حال داشمندان موفق شده‌اند با استفاده از فناوری هوش مصنوعی به راهکارهایی ارزشمند در درمان و پیشگیری از آلزایمر دست پیدا کنند. گروهی از پزشکان با همکاری مهندسان فعال در حوزه هوش مصنوعی به تازگی موفق شدند با مجهز کردن دستگاه‌های تست آی‌بی‌ام یا همان تست سلامت عمومی بدن به فناوری هوش مصنوعی و دریافت نمونه خون از افراد مختلف تا حد زیادی آلزایمر را پیش از بروز کامل تشخیص داده و مسیری جدید را برای درمان کامل این بیماری در آینده پیدا کنند.

پیش از این پزشکان تنها قادر بودند با اسکن مغزی افراد مبتلا به آلزایمر این بیماری را شناسایی و با تجویز دارو و تمرین‌هایی خاص روند پیشرفت آن را در فرد مبتلا شده کند کنند. ولی حالا با استفاده از روش جدید می‌توان آلزایمر را پیش از بروز تشخیص داد. بر اساس تحقیقی که در سال ۲۰۱۷ انجام شد، تغییر و افزایش غلظت مایع نخاعی آمولوئید در بدن انسان سبب کاهش فعالیت مفید مغز شده و می‌تواند یکی از علل اصلی بروز فراموشی باشد. در روش تشخیص زود هنگام این بیماری پزشکان آزمایش خون گرفته شده را با استفاده از دستگاه مجهز به هوش مصنوعی فاکتورهای مختلفی از جمله میزان سطح آمولوئید در بدن را بررسی می‌کنند.

هوش‌مصنوعی به تشخیص زود هنگام بیماری فراموشی کمک می‌کند

گفتنی است؛ برداشت مایع نخاعی بسیار آزمایشی دردناک و گران قیمت است و همه افراد قادر به انجام آن نیستند، لذا هوش مصنوعی تنها با تحلیل داده‌های موجود در نمونه خون گرفته شده از افراد علاوه بر پایین آوردن هزینه‌های پزشکی, میزان ابتلا به بیماری فراموشی را نیز تا سطح بسیار زیادی مشخص می‌کند.

یکی از مهندسان حاضر در این پروژه گفت: به جرات می‌توان ادعا کرد هوش مصنوعی تا ۷۷ درصد احتمال بروز آلزایمر را پیش بینی می‌کند و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک بتوان با استفاده از نتایج همین آزمایشات و توسعه فناوری هوش مصنوعی به طور کلی این بیماری را درمان کرد.


بیشتر بخوانید: هوش مصنوعی ۲۰ سال آینده شما را نشان می‌دهد +عکس


انتهای پیام/

تشخیص زودهنگام بیماری فراموشی به وسیله هوش مصنوعی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار