ربات نقاش، پا جای پای هنرمندان حرفه‌ای می‌گذارد!

محققان دانشگاه آکسفورد ربات‌هایی را طراحی کرده‌اند که توانایی کشیدن نقشه‌هایی هنرمندانه و با کیفیت بالا را دارند.

ربات نقاش، پا جای پای هنرمندان حرفه‌ای می‌گذارد!به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، آیا تاکنون فکر کرده‌اید چگونه می‌توان از چشم یک ربات به خود و جهان پیرامونتان نگاه کرد؟ اگر پاسخ این سؤال را نمی‌دانید به زودی با تولید ربات‌های جدید به آن پی خواهید برد.

محققان دانشگاه آکسفورد به تازگی در حال طراحی ربات‌هایی هستند که با مجهز شدن به هوش مصنوعی توانایی باورنکردنی در کشیدن نقاشی و طراحی چهره انسان دارند. مهندسان دانشگاه آکسفورد این پروژه را با همکاری صاحب یکی از بزرگترین گالری‌های آثار هنری در انگلیس انجام می‌دهند و قرار است پس از اتمام پروژه ربات Ai-Da نقاشی‌هایی زیبا را با مداد بکشد.

Ai-Da اساساً تلاشی برای ساختن رباتی است که انتظار مخاطبان را از تماشا آثار یک هنرمند واقعی برآورده سازد و همه تماشاگران، آثار خود را به شگفتی وادار سازد. در صورت و به خصوص چشم‌های این ربات دوربین‌هایی قرار دارد که تا چیز‌هایی را که در مقابلش قرار دارد به خوبی ببیند و همچنین به دلیل تجهیز شدن مغز ربات به هوش مصنوعی، دستگاه قادر است در صورت رویت چهره انسان در مقابل خود با دقتی بالا تمامی جزئیات چهره را به ذخیره‌سازی کند.

سازندگان Ai-Da صورت آن را بسیار شبیه به انسان و با پوست تمام سیلیکونی طراحی و تولید کرده‌اند. چشم‌ها و دهان متحرک، دندان‌ها و لثه چاپ شده با استفاده از چاپگر سه‌بعدی و صدایی باکیفیت برای پاسخ‌گویی به سوالات کاربران از دیگر ویژگی‌های بی‌نظیری است که در Ai-Da گنجانده شده است.

هرچند این ربات با کیفیت و فناوری بسیار عالی و پیشرفته ساخته شده ولی در حقیقت نباید قاطعانه توقع خلق آثاری مانند یک هنرمند واقعی را از آن داشت. Ai-Da در اواسط اردیبهشت ۱۳۹۸ به طور رسمی رونمایی می‌شود و از همان زمان فعالیت هنری خود را آغاز می‌کند. سازندگان این ربات قول داده‌اند تا پایان سال جاری میلادی آثار آفریده شده به وسیله Ai-Da را در نمایشگاهی برای همه علاقه‌مندان به نمایش می‌گذارند.


بیشتر بخوانید:

ربات‌های هوشمند جایگزین پیک‌های مواد غذایی غذایی می‌شوند

به کمک ربات نوازنده موسیقی را بیاموزید +فیلم


انتهای پیام/

رباتی که به زیبایی چهره انسان را نقاشی می‌کشند!

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار