۱۰ کروم بوک برتر در سال ۲۰۱۹ +تصاویر (قسمت دوم)

در این گزارش سعی شده است کروم بوک‌های برتر شناخته شده در سال ۲۰۱۹ را معرفی کرده و به بیان ویژگی هرکدام بپردازیم.

۱۰ کروم بوک برتر در سال ۲۰۱۹ +تصاویر (قسمت دوم)به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، کروم بوک یک لپ تاپ کوچک خانگی مجهز به سیستم عامل گوگل کروم است. اولین بار این کروم بوک‌ها توسط شرکت‌های ایسر و سامسونگ در سال ۲۰۱۱ میلادی در کنفرانس گوگل I/O معرفی شدند. در اوایل سال ۲۰۱۳ شرکت‌های نظیر لنوو، HP، و گوگل نیز شخصا وارد بازار کروم بوک شدند.

لپتاپ‌های کروم بوکی توانستند در مدتی کوتاه قابلیت‌های زیادی را در خود جای دهند و طرفداران زیادی را به خود جذب کنند. هزینه کمتر، عمر باتری بیشتر، وزن کم و سبک و برخی ویژگی‌های مثبت دیگر موجب شد نوت بوک‌های ویندوزی یا مک را تا حدودی از دور رقابت کنار بزند. اما وجود برند‌ها و سری‌های مختلف در تولید کروم بوک‌ها موجب شده است تا انتخاب یک مدل کارآمد و ایده آل کمی دشوار به نظر آید، موضوعی که اغلب خریداران کروم بوک با آن مشکل داشته و نمی‌دانند کدام گزینه مناسب آن‌ها است.

اما از طرفی آغاز سال جدید در ماه ژانویه برای کروم کمی آرام پیش رفت، اما این بدان معنا نیست که این ماه را کسل کننده رقم زده باشد. بزرگترین اتفاق امسال با اعلامیه‌ای با مضمون سری جدید کروم بوک Chromebook Flip ASUS آن‌ها را به بازار برگرداند.

در اینجا قصد داریم برترین لپتاپ‌های کروم بوک که توانستند محبوبیت زیادی کسب کنند را معرفی کنیم.

۱۰ کروم بوک برتر در سال ۲۰۱۹ +تصاویر (قسمت دوم)

کروم بوک Dell Inspiron Chromebook 14

ظاهر و احساسی که این دستگاه دارد همان چیزی است که طرفداران سیستم عامل  Chrome OS منتظرش بودند زیرا ویندوز ۱۰ در حالت تبلت اصلا کارایی زیادی ندارد ولی به خاطر این که Inspiron Chromebook 14 از اندروید نیز پشتیبانی می‌کند، مشخصات فنی قدرتمندی به آن داده است. از صفحه نمایش بزرگی بهره می‌برد و کیبورد آن را هم می‌توانیم جدا کنیم. این همان دلیلی است که خریداران به آن رغبت نشان داده‌اند.    

این دستگاه بسیار جذاب بوده و خریداران می‌توانند آن را در حالت کشویی، چادر، پایه یا قرص برای استفاده‌های مختلف پیکربندی کنند و  علاوه بر پشتیبانی از سیستم عامل اندروید از یک قلم نیز بهره می‌برد. به علاوه، مشخصات فنی آن نیز کاملا مناسب یک کروم‌کست است به طوری که در این دستگاه نمایشگر ۱۴ اینچی 1080p، پردازنده Core i3، رم ۴ گیگی و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی پیدا می‌شود.

۱۰ کروم بوک برتر در سال ۲۰۱۹ +تصاویر (قسمت دوم)

کروم بوک  Lenovo Yoga Chromebook C630

این دستگاه برای کسانی که نمی‌خواهند بیش از حد برای یک کروم بوک هزینه کنند گزینه بسیار عالی است، اما باید تأکید کرد در عین ارزان قیمت بودن می‌توان به کارکرد فوق العاده آن نیز اشاره کرد. شروع قیمت این دستگاه از ۵۳۹ دلار شروع می‌شود و شامل دو پیکربندی اولیه با پردازنده Intel Core i3 -8130U یا Intel Core i5-8250U است. هر دو تراشه نسل هشتم با ۴ گیگابایت یا ۸ گیگابایت حافظه DDR4، ۲۴۰۰ مگاهرتز و حافظه ۶۴ گیگابایتی یا ۱۲۸ گیگابایت پشتیبانی می‌شوند.

جالب است بدانید کاربران می‌توانند تا ۱۰ ساعت بی وقفه از باتری ۵۶ وات آن استفاده کنند. این مدل که جزء برترین‌ها محسوب می‌شود توانسته با ارتقای صفحه نمایشی که پنل استاندارد ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ است، به کیفتی در حد 4k برسد.

۱۰ کروم بوک برتر در سال ۲۰۱۹ +تصاویر (قسمت دوم)

کروم بوک  HP Chromebook x360 14

این محصول اساسا دستگاهی دو هسته‌ای با سیستم عامل Chrome OS است. طراحی این کروم بوک امکانی را برای خروجی با کیفیت 4K از طریق دو پورت شارژ USB-C فراهم می‌کند که البته این به لطف تراشه‌ای به نام  Intel UHD Graphics 620 که تصاویر را بدین صورت تدوین می‌کند؛ حاصل می‌شود.

کروم‌بوک جدید HP از پردازنده‌های نسل هشتم Core i3 یا Core i5 اینتل (با فرکانس پایه‌ و افزایشی به‌ ترتیب ۲.۲ و ۴ گیگاهرتز)، پردازنده‌ گرافیکی مجتمع UHD 620 و ۴ یا ۸ گیگابایت رم بهره گرفته و  همچنین یک حافظه‌ فلش ۶۴ گیگابایتی از نوع eMMC به این دستگاه اضافه شده است. این کروم بوک با یک بار شارژ، تا ۱۴ ساعت دوام می‌آورد که برای یک کروم‌بوک با پردازنده‌ اینتل موضوع بسیار حائز اهمیتی است. 

کروم‌بوک ایکس ۳۶۰ از نمایشگر ۱۴ اینچی FULL HD IPS و بلندگوهای دوگانه‌ به‌ همراه درگاه‌های USB-C با رابط USB 3.1 و شکاف میکرو SD بهره می‌گیرد. 

۱۰ کروم بوک برتر در سال ۲۰۱۹ +تصاویر (قسمت دوم)

کروم بوک Google Pixelbook

قیمت این دستگاه از ۹۹۹ دلار شروع شده و در گروه کروم بوک‌های گران قیمت قرار می‌گیرد. این لپ‌تاپ ۱۲.۳ اینچی با سیستم عامل کروم از نسل هفتم پردازنده‌های Core i5 با ۸ گیگابایت و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی استفاده کرده است.

برای این کروم بوک پورت USB-C در نظر گرفته شده که اگر به اینترنت وای-فای دسترسی نداشته باشد به صورت خودکار به گوشی پیکسل متصل شده  و از اینترنت گوشی استفاده می‌کند. این لپ‌تاپ از تمام برنامه‌های اندرویدی پشتیبانی می‌کند و  این موضوع دلیلی است تا رقیب خوبی برای سایر محصولات بازار به حساب آید.

گفتنی است؛ صفحه نمایش آن ۱۲.۳ اینچی و  لمسی بوده و به همین دلیل می‌توان از آن به عنوان تبلت استفاده کرد. اگر قرار باشد به عنوان یک تبلت از آن بهره ببرید، می‌توان از قلم مخصوص آن که حساسیت بالایی به فشار دارد، استفاده کرد.

۱۰ کروم بوک برتر در سال ۲۰۱۹ +تصاویر (قسمت دوم)

کروم بوک Acer Chromebook Spin 13

در طراحی این کروم بوک یک نمایشگر بزرگ ۱۵.۶ اینچی تعبیه شده و به قیمت ۸۹۵ دلار برای خریداران به ثبت رسیده است. این دستگاه احتمالا اولین مدل‌های موجود در بازار خواهد بود که از روز اول سیستم عامل لینوکس روی آن‌ نصب می‌شود و دیگر نیازی به آپدیت‌های بخش‌های ضروری ندارد.

فهرست مشخصات برای این Chromebook آن را در بیشترین ارزش منحنی قرار نمی‌دهد و حتی می‌تواند بیشتر از حد مورد توجه قرار گیرد. پردازنده اینتل Core i5-8250U و ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه از دیگر ویژگی‌های این دستگاه است.

گزارش از سـارا کیـا


بیشتر بخوانید: ۱۰ کروم بوک برتر در سال ۲۰۱۹ +تصاویر (قسمت اول)


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار