مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه به وجود مسیر‌های پشتیبان فیبر نوری در استان اشاره کرد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،شهریار بهنیا مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه با اشاره به وجود مسیر‌های پشتیبان فیبر نوری در استان گفت : این اقدام پیشگیرانه موجب شد تا در بارش‌های اخیر باوجود آسیب دربرخی مسیر‌های فیبرنوری، قطعی ارتباط (اینترنت و تلفن همراه) در سطح استان نداشته باشیم.

وی  با اشاره به بارش‌های شدید چند روز گذشته گفت : متاسفانه این بارش‌ها که در برخی مناطق موجب ریزش کوه و رانش زمین شده بود موجب آسیب مسیر‌های فیبر نوری شد.

وی با اشاره به وجود حدود هشت هزار کیلومتر مسیر فیبر نوری در استان گفت: بخشی از این مسیر در نقاطی که دچار ریزش کوه یا رانش زمین شدند دچار آسیب شد که از جمله این مسیر‌های مهم مسیر جوانرود به سرپل ذهاب است.

وی با بیان اینکه در کنار مسیر‌های اصلی فیبر نوری، مسیر‌های پشتیبان در سطح استان در نظر گرفته شده گفت: خوشبختانه این کار موجب شده تا با وجود قطعی دربرخی مسیر‌های اصلی، بحث ارتباطات در استان دچار مشکل نشود.

بهنیا با تاکید بر اینکه مشکل خاص ارتباطی در سطح استان وجود ندارد، گفت: آسیب در مسیر‌های فیبر نوری داشته ایم، اما با اقدامات پیشگیرانه اجازه ندادیم مردم متوجه این مشکلات شوند و هم اکنون ارتباط در استان بدون مشکل در جریان است.

وی تصریح کرد: هر شهر حداقل از دو مسیر فیبر نوری ورودی دارد و برخی شهر‌ها مانند سرپلذهاب حداقل از چهار مسیر فیبر نوری ورودی دارد تا در صورت مشکل برای یک مسیر، مسیر دیگر بلافاصله جایگزین شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه در ادامه برآورد خسارات وارده به مسیر‌های ارتباطی را نیازمند زمان دانست و افزود: بررسی هشت هزار کیلومتر فیبرنوری قطعا زمان بر است و این امکان وجود دارد که در برخی مناطق فیبرنوری آسیب ندیده، اما کانال‌های اطراف آن دچار آسیب شده باشد و باید بررسی‌های لازم صورت گیرد .

 

 

انتهای پیام/د

قطعی ارتباط (اینترنت و تلفن همراه) در سطح استان نداشتیم

 

برچسب ها: مطبوعات ، معرفی کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.