رئیس اداره حفاظت محیط زیست سرپل ذهاب گفت: آتش سوزی در پناهگاه حیات وحش قراویز از توابع این شهرستان در غرب کرمانشاه مهار شد.

کیانوش احسانی پور رئیس اداره حفاظت محیط زیست سرپل ذهاب گفت: با تلاش گروه مردمی یاوران زاگرس، محیط بانان شهرستان‌های سرپل ذهاب و قصرشیرین، پاسگاه محیط بانی و اهالی روستای گلم کبود از توابع شهرستان سرپل ذهاب، آتش در پناهگاه حیات وحش قراویز در غرب کرمانشاه مهار شد.

وی گفت: آتش سوزی از ظهر امروز آغاز شد که تا بعد از ظهر ادامه داشت که به محض وقوع این حادثه در پناهگاه حیات وحش قراویز، نیرو‌های یگان اداره حفاظت زیست شهرستان‌های سرپل ذهاب و قصرشیرین، گروه مردمی یاوران زاگرس به همراه تعدادی اهالی بومی منطقه به محل آتش سوزی اعزام و عملیات مهار و کنترل آتش را انجام دادند و از سرایت آتش به محل زیست آهوان این منطقه جلوگیری شد.

وی اظهار کرد: بیشتر آتش سوزی‌ها به دلیل بی احتیاطی و عوامل انسانی رخ می‌دهد که با توجه به گرمای هوا و پوشش گیاهی امکان بروز آتش سوزی تا پایان فصل گرما بسیار زیاد است و توقع داریم مردم و همراهی بیشتری برای جلوگیری از وقوع آتش سوزی داشته باشند.

منطقه شکار و تیراندازی ممنوع قراویز مشترک قصرشیرین و سرپل ذهاب هم اکنون تنها زیستگاه منحصر به فرد آهوی ایرانی در منطقه غرب کشور به شمار می‌رود.

منطقه زله زرد مشترک قصرشیرین و گیلانغرب با ۳۹ هزار هکتار مساحت یکی از مناطق مهم زیستگاه گونه‌های نادر گیاهی و جانوری در استان کرمانشاه و کشور به شمار می‌رود که از سال ۱۳۷۳ تحت حفاظت است.

از جانوران موجود در این منطقه می‌توان به کل و بز وحشی، قوچ و میش، آهو، گرگ، روباه، خرگوش، تشی و بزمجه اشاره کرد.

همچنین گونه‌های پرندگان کبک، تیهو، سار و فاخته نیز در این زیستگاه با پوشش گیاهی بلوط، پلک، تنگرس، آلبالو وحشی و گیاهان مرتعی زندگی می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.