سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کرمانشاه گفت: بخش بیلوار یکی از مناطق بکر گردشگری این شهرستان است که مغفول مانده و معرفی این منطقه به عنوان مسیر جدید گردشگری را در دستور کار قرار داده‌ایم.

فردین زارعی سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کرمانشاه گفت: با بررسی و تلاش بیشتر در فکر شناسایی و معرفی مسیر‌های گردشگری جدیدی در شهرستان کرمانشاه مانند منطقه بیلوار هستیم که متاسفانه تاکنون مغفول مانده است.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کرمانشاه افزود: بخش بیلوار از نظر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دارای قابلیت‌های کم نظیری است که باعث متمایز شدن آن شده است.

زارعی گفت: پیشینه تاریخی غنی، جاذبه‌های گردشگری بکر و هنر‌های سنتی خاص منطقه می‌تواند به بهترین شکل باعث رونق بیلوار و تبدیل شدن به مسیر گردشگری مهمی در سطح استان شود.

او در ادامه با اشاره به تلاش‌های بخشدار بیلوار گفت: تلاش می‌کنیم تا با ورود به بحث ثبت آثار تاریخی و طبیعی منطقه و همچنین برگزاری جشنواره‌ها و رویداد‌ها و در پی آن اختصاص بودجه به این مهم بتوانیم قدمی در راه معرفی این بهشت زیبا برداریم.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کرمانشاه، گفت: با تلاش‌ها و تعامل بخشدار بیلوار در آینده‌ای نزدیک رویدادی مختص منطقه برگزار خواهیم کرد.

او افزود: دیگر جاذبه مهم گردشگری این بخش وجود امام زادگان و بقاع متبرک در کنار مراسمات مذهبی ویژه منطقه است که قطعا می‌تواند یکی از مهمترین عوامل جذب گردشگر باشد که بایستی بیشتر به آن توجه کرد.

بیلوار یکی از بخش‌های مهم شهرستان کرمانشاه در همسایگی استان کردستان است که در نقاط مختلف آن آثار تاریخی، باغات و سراب‌های چشم نوازی را می‌بینیم که می‌تواند بهشت طبیعت گردان باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.