مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت : ۱۳ فروردین مصادف با دوم آوریل را روز جهانی اُتیسم نام نهاده اند که بیشتر از احوالات کودکان دارای این اختلال، درک کردن آن‌ها را گوشزد می‌کند .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،رضوان مدنی مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت : ۱۳ فروردین مصادف با دوم آوریل را روز جهانی اُتیسم نام نهاده اند که تقارن آن با روز طبیعت پیام‌آور آگاهی بیشتر از احوالات کودکان دارای این اختلال، درک کردن آن‌ها را گوشزد می‌کند، اما آنچه حائز اهمیت است موثر بودن این طیف اختلال، پیچیدگی و درمان آن در خود فرد، خانواده و اجتماع است.

وی گفت : اتیسم نوعی اختلال رشدی است که کودکان و بزرگسالان مبتلا به آن در ارتباطات کلامی، غیرکلامی، تعاملات اجتماعی و بازی مشکل دارند. در این افراد حرکات تکراری 'دست زدن" پریدن" دلبستگی به اشیای خاص و یا مقاومت در برابر تغییر دیده می‌شود. هسته مرکزی اختلال در اُتیسم اختلال در ارتباط است.

رضوان مدنی افزود : موجب افتخار اینجانب و همکاران حوزه توانبخشی و مراکز غیردولتی است که سعی داریم با حمایت بی منت از کودکان دارای اختلال اُتیسم گام‌های بلندی برای خدمات رسانی در جهت آموزش پذیری این عزیزان داشته باشیم.

وی افزود : امید است با همکاری همه جانبه افراد جامعه نقشی در جهت تغییر برخورد‌ها نسبت به افراد دارای اتیسم و به رسمیت شناختن حقوق آن‌ها نسبت به مطالبه‌ی حقشان و تصمیم گیری آن‌ها درباره‌ی زندگی‌شان مطابق با خواسته‌هایشان بازی کنیم .

 

 

انتهای پیام/د

بیشتر از احوالات کودکان دارای اختلال اتیسم، درک کردن آن‌ها را گوشزد می‌کند

 

برچسب ها: بهزیستی ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.