مدیرروابط عمومی و امور بین الملل شهرداری کرمانشاه از تهیه و توزیع بیش از ۱۴ هزار کیسه شن در سطح شهر نام برد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،امیرهمایون دولتشاهی مدیرروابط عمومی و امور بین الملل شهرداری کرمانشاه از تهیه و توزیع بیش از ۱۴ هزار کیسه شن در سطح شهر، صدور سه هزار اخطار کتبی جهت تخلیه منازل و واحد‌های صنفی، ایجاد سیل بند در محدوده رودخانه‌ها و مسیر‌های پرخطر و مسدود کردن برخی مسیر‌ها به عنوان مهم‌ترین اقدامات شهرداری جهت مقابله با سیل احتمالی نام برد.

وی گفت : با توجه به تشکیل جلسات متعدد بحران در شهرداری، تقسیم کار مناسبی در هریک از مناطق شهرداری صورت گرفت.

وی افزود: این اقدامات در منطقه یک شهرداری شامل تهیه و توزیع ۲۵۰۰ کیسه شن میان شهروندان، چینش کیسه‌های شن در معابر، بررسی دوربرگردان چقاگلان، پاکسازی جوی و نهر‌های سطح منطقه، استقرار نیرو‌های سازمان امداد و نجات آتشنشانی در پارک نوبهار و آماده و بکارگیری خودرو‌های سنگین می‌باشد.

دولتشاهی تصریح کرد: در منطقه دو نیز بیش از پنج هزار کیسه شن میان شهروندان توزیع شده و چادر‌های اسکان اضطراری در سالن‌های ورزشی و نیز در چهار مدرسه جهت اسکان شهروندان نصب شده است.

مدیرروابط عمومی و امور بین الملل شهرداری کرمانشاه از مسدود شدن پل حدادعادل در منطقه سه شهرداری خبر داد وافزود: در این منطقه اقدامات دیگری از جمله لایروبی مناطق خطرساز کیهانشهر، فنس کشی ایمنی خیابان ابوذر، ایجاد دو سیل بند در محدوده مسکن مهر بهزیستی، حذف دیواره‌های خطرساز در شاطر آباد، لایروبی میدان بار و نیز تهیه و توزیع ۲۵۰۰ کیسه شن میان شهروندان انجام شده است.

وی افزود: در منطقه چهار شهرداری نیز لایروبی سراب قنبر تا انتهای مسیر، تخریب پل خطرساز سراب قنبر، بازگشایی تاق قدیمی دلگشا جهت گذر آب، چینش کیسه شن در محدوده خیابان شریعتی و مسدود نمودن خیابان‌های مسیر آبشوران صورت گرفته است.

دولتشاهی تصریح کرد: همچنین در این منطقه دستور تخلیه بنای "حیدریه" و چهارمنزل مسکونی نزدیک آبشوران صادر شده است.

مدیرروابط عمومی و امور بین الملل شهرداری کرمانشاه در تشریح اقدامات صورت گرفته درمنطقه پنج شهرداری نیز به ایجاد کانال انحرافی در مسیر ۱۵۰ متری پل ولایت اشاره کرد وافزود: دراین منطقه همچنین کیسه گذاری در محدوده امام زاده ابراهیم (ع) صورت گرفته، ایمن سازی رودخانه‌های محدوده ظفر و تنگ کنشت نیز انجام شده و یک معبر در نوکان جهت تخلیه آب منطقه "دانش" ایجاد شده است.

وی افزود: همچنین در این منطقه بیش از دو هزار کیسه شن تهیه و میان شهروندان توزیع شده است.

دولتشاهی تصریح کرد: در منطقه شش نیز بیش از هزار کیسه شن تهیه و توزیع شده، پاکسازی معابر اللهیه صورت گرفته و اقدامات فنی در حاشیه قره سو و نهر‌های آب نیز انجام شده است.

این مسئول افزود: در منطقه هفت نیز لایروبی ورودی شهرک "زمزم" انجام شده و نقاط حساس رودخانه چم بشیر بررسی شده و سیل بند در محدوده این رودخانه احداث شده است.

دولتشاهی ایجاد کانال و لوله گذاری از پل شهدای مدافع حرم تا شهرک امام (ره) را از جمله اقدامات صورت گرفته در منطقه هشت شهرداری عنوان کرد وافزود: همچنین در این منطقه بیش از هزار کیسه شن تهیه و توزیع شده است.

وی در پایان با اشاره به آماده باش بیش از دو هزار نیروی شهرداری گفت: نیرو‌های شهرداری اعم از نیرو‌های آتشنشانی، نیرو‌های خدماتی و عملیاتی و ستادی همه پای کار هستند تا بتوانیم این بحران را به سلامت پشت سربگذاریم .

 

 

انتهای پیام/د

صدور سه هزار اخطار کتبی جهت تخلیه منازل و واحد‌های صنفی

 

برچسب ها: محیط زیست ، بحران آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.