به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،کیومرث مظفری مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت : با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان و جامعه پزشکی و داروسازان تا پایان امسال همه خدمات سرپایی و بستری بیمه سلامت به صورت الکترونیکی ارائه میشود.
وی گفت : با الکترونیکی شدن خدمات ارائه خدمت تنها با کد ملی و تشکیل پرونده الکترونیک سلامت انجام میشود.
تشکیل پرونده الکترونیک سلامت و کاهش قابل توجه خدمات پاراکلینیکی و درمانهای القایی، کاهش هزینههای سلامت و هدایت منابع مالی به سمت هزینههای واقعی، معطل نشدن بیماران در مراکز درمانی و افزایش رضایتمندی آنان، کاهش ترددهای غیرضروری، صرفه جویی قابل توجه در مصرف کاغذ، کاهش همپوشانیها، به روز شدن اطلاعات و حذف تاخیر در رسیدگی به اسناد پزشکی و کاهش خطاهای پزشکی و تجویزهای نادرست از مهمترین مزایای نظام الکترونیک سلامت است که مظفری به آن اشاره کرد.
مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه پیش بینی کرد که با استقرار نظام الکترونیک سلامت در استان کرمانشاه دستکم ۳۰ درصد هزینههای این سازمان کاهش پیدا کند.
مظفری در ادامه با اشاره به تعطیلات نوروزی و وقوع سیل در برخی شهرهای استان کرمانشاه گفت: هم اکنون همه ادارات بیمه سلامت استان و دفاتر این استان در آماده باش هستند و خدمت رسانی به سیل زدگان را در اولویت قرار دادهاند؛ همچنین کارشناسان بیمارستانی تنها با دریافت کد ملی به سیل زدگان خدمت ارائه میکنند.
مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه همچنین گفت: مددجویان شهری کمیته امداد در حوزه درمان از این کمیته منفک و جزء بیمه شدگان بیمه سلامت قرار میگیرند.
مظفری افزود: اسناد هزینههای پزشکی این مددجویان در فروردین و اردیبهشت ۹۸ پذیرفته میشود، اما از اول خرداد در قالب بیمه شدگان سایر اقشار برای آنها دفترچه درمانی صادر میکنیم.
وی همچنین از بیمه شدن افراد مجهولالهویه خبر داد و گفت: این دسته از افراد با ارائه معرفی نامه بهزیستی به سازمان بیمه سلامت، از بیمه خدمات بستری برخوردار میشوند.
به گفته مظفری پس از تایید هویت آنان، در قالب سایر اقشار برای آنها دفترچه درمانی صادر میکنیم.
آنچنان که وی بیان کرد همه اتباع بیگانه استان کرمانشاه هم با تایید کمیته اتباع استانداری میتوانند زیر پوشش بیمه سلامت قرار بگیرند که با این کار در واقع همه افراد فاقد بیمه استان از خدمات سلامت برخوردار میشوند.
مظفری در پایان گفت: سامانه ارتباطی مردم با سازمان بیمه سلامت به شماره ۱۶۶۶ به صورت شبانهروزی آماده دریافت پیشنهادات، انتقادات، شکایات و راهکارهای شهروندان است.
انتهای پیام/د