مدیرکل گمرکات استان کرمان گفت: میزان صادرات و واردات استان کرمان که قبل از انقلاب صفر بود در سال گذشته از مرز یک میلیارد دلار گذشت.

صادرات یک میلیارد دلاری استان کرمانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،محمدرضا قادر مدیرکل گمرکات استان کرمان گفت: فعال شدن گمرک در استان کرمان، یکی از خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی است که این استان را به یکی از قطب‌های تجارت خارجی کشور تبدیل کرده است.

وی اوج گیری فعالیت گمرک را از سال‌های پس از پایان جنگ تحمیلی دانست و افزود: با راه اندازی کارخانجات تولیدی، توسعه کم نظیر کشاورزی و استفاده از ظرفیت معادن، میزان تجارت خارجی استان رشد چشمگیری پیدا کرد.

وی تصریح کرد: یکی از تحولات اساسی در گمرک که در سال‌های اخیر اجرایی شده است راه اندازی سامانه جامع امور گمرکی و ایجاد پنجره واحد تجارت فرامرزی است که به صورت الکترونیکی با دیگر سازمان‌های مرتبط با تجارت خارجی در ارتباط است و بسیاری از فرایند‌های زائد اداری را که برای تجار دردسر ساز بود و ممکن بود زمینه سوء استفاده‌ها را هم فراهم کند حذف کرده است.

قادر بیان کرد:کاهش زمان ترخیص کالا، کاهش هزینه‌های ترخیص کالا، جلوگیری از جعل اسناد و مجوز‌ها و جلوگیری از قاچاق کالا از دیگر نتایج استفاده از سامانه جامع امور گمرکی در استان کرمان است.
انتهای پیام/ح

صادرات میلیاردی کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار