شورای فرهنگ عمومی استان کرمان، شهرداری‌ها را مکلف کرد تا در مهلت زمان دو هفته‌ای نسبت به اصلاح المان ورودی شهر‌ها به زبان فارسی اقدام کنند.

دویست و پنجاه و هفتمین نشست شورای فرهنگ عمومی استان کرمان امروز شنبه ۲۳ تیر ماه با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان، استاندار کرمان، رئیس کل دادگستری استان، فرماندهان سپاه و نیروی انتظامی و دیگر اعضا برگزار شد.

محمدمهدی فداکار استاندار کرمان در این جلسه که پاسداشت زبان فارسی در المان ورودی شهر‌ها و سردر واحد‌های صنفی مورد تاکید قرار داشت، گفت: شهرداری‌ها در مهلت زمان دو هفته‌ای نسبت به اصلاح المان ورودی شهر‌ها به زبان فارسی اقدام کنند.

وی، تسریع در احداث سوله‌های مرکز نگهداری معتادان متجاهر و جمع‌آوری آنها از سطح شهر را مورد تاکید قرار داد.

به گفته محسن روحی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای مصوبه شورای فرهنگ عمومی استان نسبت به پاسداشت زبان فارسی در سردر اصناف، به ۸۰ واحد صنفی تذکر اولیه داده شده که در صورت اصلاح نکردن نام در تذکر ثانویه، اسامی آنها به نیروی انتظامی داده می‌شود.

وی گفت: واحد‌هایی نیز پس از تذکر اولیه نسبت به اصلاح سردر اقدام کردند که جشن تغییر نام و قدردانی از آن ها را خواهیم داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان افزود: واحد‌های صنفی برای دریافت مجوز باید حتما به سامانه سردر اصناف مراجعه و تائیدیه نام خود را دریافت کنند.

روحی با بیان اینکه نام شهر در ورودی‌ها نیز باید به زبان فارسی باشد، گفت: نام لاتین شهر‌ها نیز در مناطق گردشگری به اندازه کوچکتر می‌تواند استفاده شود.

شهردار کرمان نیز گزارشی از ساخت یادمان شهدای حادثه تروریستی ۱۳ دی ۱۴۰۲ ارائه داد و گفت: دو خودروی آسیب دیده در این حادثه به همت شهرداری خریداری و المان‌هایی نیز طراحی و آماده‌سازی شده است. 

تویسرکانی افزود: فراخوان کشوری برای یادمان شهدای حادثه تروریستی کرمان گذاشته شده است تا از ایده‌های صاحب‌نظران و هنرمندان بهره ببریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار