نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس گفت: وجود کشتارگاه‌های صنعتی مدرن برای تامین گوشت ارزان و مناسب حق مردم جنوب کرمان است.

بهنام سعیدی نماینده مردم شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی در دیدار با سرپرست اداره کل دامپزشکی جنوب کرمان و معاونان این اداره کل گفت: جنوب استان کرمان به عنوان یک منطقه مستعد و دارای نعمت‌های خدادادی است که یکی از این داشته‌های ارزشمند استعداد پرورش دام و طیور است و بایستی از این نعمت خدادادی به نحو احسن در جهت ایجاد اشتغال پایدار و تامین امنیت غذایی کشور استفاده کرد.

وی افزود: وجود بیش از ۲ میلیون راس دام سبک و سنگین در منطقه می‌تواند نه تنها ما را از واردات گوشت و فرآورده‌های دامی بی نیاز کند؛ بلکه می‌توانیم بخشی از نیاز کشور را تامین کنیم.

سعیدی پروش دام‌های مختلف گوشتی و‌استفاده از فرآورده‌های دامی و لبنی را از دیگر فرصت‌های سرمایه گذاری این‌بخش مهم خواند و تصریح کرد: کوتاهی و مراقبت نکردن در حوزه دامپزشکی در جنوب کرمان با سلامت مردم سرکار دارد؛ لذا اداره کل دامپزشکی باید سلامت و امنیت غذایی مردم جنوب کرمان را با رصد و پایش بیماری‌های احتمالی تامین کند.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: پیگیری ساخت و راه اندازی کشتارگاه‌های مدرن و استاندارد دام و طیور به منظور تولید گوشت مصرفی مردم جنوب کرمان که مستقیما با سلامت مردم در ارتباط است از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که بایستی با فراهم کردن زیرساخت‌ها و‌مشوق‌های سرمایه گذاری زمینه حضور بخش خصوصی را در احداث کشتارگاه‌های مدرن در جیرفت و عنبرآباد فراهم کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار