سومین مدرسه عالی مهارتی حقوق کشور همزمان با سفر معاون قوه قضائیه و رییس مرکز حل اختلاف در کرمان افتتاح شد.

حجت الاسلام محمدامیر ابراهیمی، معاون قضایی و حل اختلاف دادگستری استان کرمان گفت: مدرسه عالی حقوق کرمان، اولین مدرسه در جنوبشرق کشور است که با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی کرمان می‌تواند فاصله بین مطالب تئوری دانشگاهی و حوزه اجرا را برطرف کند.

وی ضمن قدردانی از دکتر منظری توکلی، رییس دانشگاه آزاداسلامی در رابطه با این ایده راه اندازی مدرسه، افزود: مدرسه عالی حقوق، ابداعی در نظام‌حقوقی کشور است که منجر به مهارت سازی در بین فارغ التحصیلان حقوق می شود.

معاون قضایی و حل اختلاف دادگستری استان کرمان برگزاری دوره‌های کاربردی را از دیگر اقدامات مدرسه عالی حقوق برشمرد و ادامه داد: در این مدرسه متقاضیان شرکت در آزمون‌های وکالت و کارشناسی نیز آموزش‌های تخصصی را فرا می‌گیرند.

وی بیان داشت: برگزاری دوره‌های آموزشی برای اعضای شورا‌های حل اختلاف، کارشناسان و وکلا نیز برنامه ریزی شده است.

حجت الاسلام ابراهیمی تصریح کرد: در بدو امر دوره آموزشی برای ۸۰۰ نفر از اعضای شورا‌های حل اختلاف استان کرمان با موضوع هوش مصنوعی و یک دوره برای ۹۰۰ نفر از وکلا و کارشناسان با موضوع داوری پیشرفته برنامه ریزی شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری همایش نقش داوری حرفه‌ای (حکمیت) در نظام قضایی و حقوقی کشور اشاره کرد و بیان داشت: این همایش در حقیقت تجلی گر پیوند شورای حل اختلاف با نخبگان دانشگاهی است.

معاون قضایی و حل اختلاف دادگستری استان کرمان افزود: معتقدیم اگر نخبگان دانشگاهی به کمک شورا‌های حل اختلاف بیایند، بسیاری از معضلات و مشکلات جامعه با مدیریت اساتید دانشگاه و دانشجویان متخصص برطرف خواهد شد.

وی تاکید کرد: در دوره مدیریت جدید شورا‌های حل اختلاف استان کرمان با هماهنگی ریس کل دادگستری استان برای حل معضلات و مشکلات جامعه و برای رسیدن به جمله حتی تسکنه ارضک طوعا پیوند‌هایی با امام جمعه، ائمه جماعات مساجد شاخص، هیئت امنای مساجد، کانون و مرکز وکلای دادگستری، معلمان، دانش آموزان، سردفتران، دفاتر خدمات الکترونیک، اصناف اتاق بازرگانی و... داشتیم تا براساس این پیوند‌های مبارک و با کمک صلح یاران به جامعه آرام و خالی از خشونت برسیم که مرضی رضای امام زمام (عج) خواهد شد و خود را برای دولت کریمه آن عزیز آماده کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار