سرهنگ خوشوقت برخی از مهم ترین موارد برای پیشگیری از سوانح رانندگی در ایام محرم را تشریح و بر رعایت آن‌ها از سوی شهروندان و مسئولان هیئت‌ها تاکید کرد.

سرهنگ اسماعیل خوشوقت با تاکید بر همکاری هیئت‌های عزاداری در امور انتظام بخشی و ساعات اجرای محدودیت‌های ترافیکی گفت: در صورت صدور مجور برای نصب داربست‌ها و ایجاد ایستگاه‌های صلواتی، به‌گونه‌ای اقدام شود که با کم ترین اشغال سطح خیابان و پیاده‌روها، مشکلات ترافیکی برای عابرین، عزاداران و وسایل نقلیه ایجاد نشود.

وی یا اشاره به اینکه اغلب عزاداران ملبس به لباس تیره می‌باشند از مسئولان دسته‌ها و هئیت‌ها خواست، حتما هنگام عبور از عرض معابر احتیاط بیشتری داشته و در حرکت شبانه دسته‌های عزاداری نیز در قسمت ابتدا، انتها و کنار محل عبور عزاداران در قسمت سواره رو از همیاران محرم با تابلوی هشدار دهنده و پرچم استفاده کنند تا عزاداران در معرض برخورد با وسایل نقلیه عبوری قرار نگیرند.

رئیس پلیس راهور کرمان به شهروندان توصیه کرد: برای تردد‌ها از خودروی سواری و اتوبوس‌های پیش‌بینی شده استفاده و از سوار شدن در قسمت بار وانت‌ها و کامیون و روی سپر اتومبیل‌ها خودداری کنند.

وی با تاکید بر رعایت محدودیت‌های ترافیکی در محل عزاداری و تجمع هیئت‌ها به رانندگان وسایل نقلیه نیز توصیه کرد: از سلامت فنی وسایل نقلیه و سالم بودن چراغ‌های خودروی خود مطمئن شده و ضمن به همراه داشتن مدارک خودرو و بیمه‌نامه شخص ثالث معتبر از رعایت مقررات عبور و مرور و همچنین حفظ شعائر اسلامی و حرمت این ماه نیز غافل نشوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار