رئیس هیئت تنیس استان کرمان گفت: به منظور به روز کردن دانش مربیان و داوران این رشته ورزشی، کمیسیون تحقیق در آینده‌ای نزدیک راه اندازی می‌شود.

امیرحسین اسفندیاری رئیس هیئت تنیس استان کرمان در مجمع انتخاباتی این هیئت، تنها دلیل حضور خود در راس این هیئت را حفظ و انسجام خانواده تنیس عنوان کرد و گفت: اگر کاری انجام شده به واسطه حمایت پیشکسوتان و خانواده تنیس استان بوده است.

وی به بیان برنامه‌های آتی خود در این حوزه پرداخت و با تأکید بر تلاش برای همگانی کردن این رشته ورزشی افزود: در بخش اول، تنیس باید وارد خانواده‌ها و مدارس شود و این مهم‌ترین کاری است که باید در رأس برنامه‌های خود قرار دهیم.

اسفندیاری تصریح کرد: طبق برآوردی که داشتیم، با توجه به افزایش هزینه و سایر موارد، طی چند سال گذشته با ریزش بازیکن مواجه بوده ایم، که باید دوباره زمینه‌ای فراهم شود، تا خانواده‌ها علاقه‌مند شوند، فرزندانشان به این رشته ورزشی روی آورند.

وی از راه اندازی کمیسیون تحقیق در آینده‌ای نزدیک خبر داد و بیان داشت: ما نیازمند برگزارای کلاس‌های آموزشی و کارگاه‌های آموزشی برای به روز کردن دانش مربیان و داوران هستیم.

رئیس هیئت تنیس استان کرمان گفت: اگر به دنبال بهبود عملکرد خود در بخش قهرمانی باشیم، اول نیاز داریم بخش مربیان و داوران خود را به روز کنیم، کمیسیون تحقیق مان فعال باشد و مقالات بیشتری به فارسی برگردانده شود؛ چرا که منابع آموزشیِ تنیس در فارسی بسیار کم است. 

اسفندیاری افزود: ممکن است مربیان ما مسلط به زبان انگلیسی نباشند و این یک ضعف است که متأسفانه ما در تنیس شاهد آن هستیم؛ لذا ضرورت دارد این منابع آموزشی برای زبان فارسی بیشتر شوند.

وی تأکید کرد: باید توجه بیشتری به بخش رده‌های سنی شود تا شاهد اتفاقات بهتری در این رشته ورزشی باشیم.

اسفندیاری تصریح کرد: همه موارد عنوان شده در بخش همگانی کردن تنیس، کمیسیون تحقیق، کارگاه‌های آموزشی، بخش حرفه‌ای و ... نیازمند احیای باشگاه اقبال است که در این حوزه نیازمند حمایت‌های اداره کل ورزش و جوانان استان و فدراسیون تنیس هستیم.

رئیس هیئت تنیس استان کرمان گفت: مطمئناً کرمان می‌تواند قطب تنیس ایران شود؛ چرا که هم بازیکنان و هم مربیان خوبی در این حوزه داریم و هم می‌توانیم میزبانی‌های ملی و بین المللی را عهده دار شویم. 

اسفندیاری با اشاره به لزوم جذب اسپانسر افزود: به شرکت‌های بزرگ نیاز داریم تا بخش خصوصی به این رشته ورزشی ورود کند.

وی بر رعایت توزن در بخش بانوان و آقایان تأکید و تصریح کرد: تلاش می‌کنیم تا بخش بانوان در کنار بخش آقایان دیده شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار