به یاد دردانه اباعبدالله(ع) ، آئین شیرخوارگان حسینی که هر سال در اولین روز جمعه ماه محرم برگزار می‌شود، امروز در سراسر استان کرمان برگزار شد. 

همایش شیرخوارگان حسینی از سال ۱۳۸۲ آغاز شده است و نوزادان و کودکان با لباس‌های متبرک و سربند‌های عزا روی دستان مادران حضور دارند و مادران به رسم هرساله، نوزاد خود را نذر قیام سیدالشهدا (ع) می‌کنند.

در استان کرمان هم به یاد حضرت علی اصغر(ع)، همایش جهانی شیرخوارگان حسینی برپا شده است و مادران و کودکان خردسال به یاد طفل شهید کربلا حضرت علی اصغر (ع) درحال عزاداری هستند.

همایش جهانی شیرخوارگان حسینی در ۸ هزار و ۵۰۰ نقطه ایران و ۴۵ کشور جهان برگزار می‌شود.

امسال ۵۵ هزار دست لباس ویژه همایش شیرخوارگان حسینی استان کرمان به همت بانوان جهادی و خادمان مسجد صاحب الزمان دوخته شده است.

شیر خوارگان روستای هوتک چترود
به یاد ۶ ماهه ارباب
 
به یاد ۶ ماهه ارباب
 
به یاد ۶ ماهه ارباب
مراسم شیرخوارگان حسینی در شهرستان فهرج  
صبح امروز همزمان با نخستین جمعه ماه محرم، همایش جهانی شیرخوارگان حسینی همزمان با سراسر کشور در تکیه شاهزاده حضرت علی اصغر (ع) شهرستان فهرج با سخنرانی حجت الاسلام علی نصیری ، مداحی ذاکرین اهل بیت علیهم السلام کربلایی محمد جواد رمضانی زاده و خادم الحسین مصطفی کریم آبادی برگزار شد 
 
. در میان جمعیت، مادران جوانی حضور داشتند که فرزندان خردسال شان را عاشقانه در آغوش گرفته بودند 
 
.همایش شیرخوارگان حسینی همه ساله در تکیه شاهزاده حضرت علی اصغر (ع) شهر فهرج برگزار می شود
 
همایش شیر خوارگان حسینی(ع)در امین شهر
 همزمان و همراه با سایر نقاط کشور اسلامی ایران مراسم شیرخوارگاه حسینی در امین شهر  با حضور بانوان و فرزندان شیر خواره در محل مصلی نماز جمعه این شهر برگزار شد و دلسوختگان ۶ ماهه امام حسین (ع) در عزای مظلومیت حضرت علی اصغر(ع) اشک ماتم ریخته وبا مصیبت حضرت رباب هم‌ناله شده و یاد وخاطره شهدای کربلا را گرامی داشتند.
مراسم شیرخوارگان در امین شهر
مراسم شیرخوارگان در امین شهر
مراسم شیرخوارگان در امین شهر
 
مراسم شیر خوارگان در  شهرستان انار 
به یاد ۶ ماهه ارباب
مراسم شیرخوارگان حسینی زرند 
عزاداری 6 ماهه ارباب
 
عزاداری 6 ماهه ارباب
 
همایش شیرخوارگان در روستای لطف آباد
 
مراسم شیرخوارگان حسینی در کوهبنان 

همزمان با سراسر کشور مراسم شیر خوارگان حسینی با حضور امام جمعه کوهبنان ، جانشین ناحیه مقاومت بسیج ، رییس اداره تبلیغات اسلامی، جمعی از بانوان و کودکان  با همکاری بسیج خواهران  و کمیته بانوان اداره تبلیغات اسلامی کوهبنان در محل حسینیه سید الشهدا برگزار شد..
 
حجت الاسلام حسن ایزدی، امام جمعه کوهبنان در مراسم شیر خوارگان گفت: اهل بیت (ع)  الگوی ما هستند ؛ بنابراین باید راه و سیره آنان را به خوبی ادامه بدهیم و اهل بیت (ع)  برای گسترش اسلام در زندگی خود سختی های فراوانی را کشیده اند.

وی افزود: دشمن همواره به دنبال انحراف کشاندن جامعه اسلامی است و  برای حفظ از ترفندهای دشمن باید بر کشتی نجات سید و سالار شهیدان (ع) سوار شویم. 

امام جمعه کوهبنان افزود: در کنار قرآن بهترین الگو ما اهل بیت (ع) هستند و سید الشهدا (ع)  که در عاشورا و کربلا به شهادت رسید برای ما پیام دارد.

وی ادامه داد: صبر، شجاعت و ایستادگی در برابر دشمنان برترین و مهم ترین پیام حضرت زینب (س) است.

حجت الاسلام ایزدی افزود: دشمن به دنبال کشف حجاب و عفاف است در حالی در آیات و روایات بر این مهم تاکید فراوان شده است و امام حسین(ع) خونش را برای گسترش مفاهیم اسلامی سپری کرد.

وی بیان داشت: دشمن در صدد است که زن به عنوان محور خانواده را به چالش بکشاند و  الگو قرار دادن حضرت زهرا (س) و آگاهی بانوان می تواند نقشه های آنان را نقش بر آب کند.

امام جمعه کوهبنان گفت: یکی از اقدامات ارزشمند نظام اسلامی برپایی مراسم شیرخوارگان در کشور است که این مهم در حال حاضر در بسیاری از کشورهای جهان در حال برگزاری است تا مظلومیت شهدای کربلا بیان شود.

وی افزود: برای حفظ حجاب تجمعی در مسجد گوهر شاد مشهد اتفاق افتاد که تعداد زیادی از عزیزان به شهادت رسیدند.

به یاد ۶ ماهه ارباب

 
به یاد ۶ ماهه ارباب
 
به یاد ۶ ماهه ارباب
 
به یاد ۶ ماهه ارباب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار