­رأی الیوم نوشت سیاست‌های آمریکا که در خاورمیانه (غرب آسیا) شکست خورده است در آمریکای لاتین نیز دنبال می‌شود تا شاید دونالد ترامپ بتواند خود را راضی کند.

­رأی الیوم: آمریکا به ثروت‌ ونزوئلا چشم طمع دارد/ مادورو به خوبی واشنگتن را می‌شناسدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ­رأی الیوم با اشاره به اینکه آمریکا به ثروت‌ ونزوئلا چشم طمع دوخته است، نوشت سیاست‌های فریبکارانه واشنگتن نمی‌تواند پیشینه تاریخی ونزوئلا را پاک کند.

روزنامه الکترونیکی رأی الیوم در شماره امروز خود نوشت آمریکای لاتین که ونزوئلا یکی از مهمترین کشور‌های این حوزه است طی جنگ جهانی دوم نخستین تولیدکننده نفت جهان و تامین‌کننده مواد اولیه لازم برای حضور نظامی آمریکا در اروپا بود. کل صنایع نفتی این کشور در آن زمان تحت کنترل شرکت‌های اروپائی بود.

دموکراسی این کشور سال ۱۹۵۸ در پی قیام مردمی و نافرمانی نظامی متولد شد. چاوز سال ۱۹۹۸ درحالیکه ۵۰ درصد از مردم این کشور نفت خیز غنی زیر خط فقر بودند به قدرت رسید. وی توانست با ملی کردن نفت و توزیع درآمد‌های حاصل از آن، سطح معیشت مردم این کشور را بالا ببرد. نیکلاس مادورو فرزند معنوی فیدل کاسترو، پس از چاوز رهبری ونزوئلا را به دست گرفت و توانست راه وی را ادامه دهد. وی به مانند چاوز به مقاومت در برابر آمریکا و نقشه هایش برای سلطه بر اقتصاد این کشور و همچنین به حمایت از فلسطین شهرت دارد و چندین بار در معرض سوء قصد قرار گرفته است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با حمایت از مخالفان مادورو تلاش کرده است وی را به انزوا بکشاند. طمع ورزی‌های ترامپ به پایان نرسیده است... آمریکا به ثروت‌های ونزوئلا چشم طمع دارد، اما حضور مادورو در این کشور موجب شده است دست آمریکا به این ثروت‌ها نرسد. سیاست‌های ترامپ که در خاورمیانه (غرب آسیا) شکست خورده است در آمریکای لاتین نیز دنبال می‌شود تا شاید ترامپ بتواند خود را راضی کند. زیرا پیامد‌های شکست‌های متوالی موجب شده است حتی اعضای دولتش از پنتاگون تا مجلس سنا به مخالفت با سیاست‌های وی برخیزند. آمریکا با ترامپ به کدام سو می‌رود؟ مادورو به خوبی آمریکا را می‌شناسد. مواضع او به ویژه درخصوص فلسطین و جنگ علیه سوریه و عراق از ابتدا مشخص بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار