پایگاه خبری شبکه‌ ای‌بی‌سی نیوز به نقل از وزارت خارجه آمریکا گزارش داد کاراکاس اخراج دیپلمات‌های آمریکایی را به تعویق انداخته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه‌ ای بی سی نیوز، پس از مهلت سه روزه دولت ونزوئلا به دیپلمات‌های آمریکایی برای خروج از این کشور، وزارت امور خارجه آمریکا امروز، یکشنبه اعلام کرد دولت کاراکاس اخراج دیپلمات‌ها را به تعویق انداخته است.

پس از آنکه خوآن گوآیدو، رئیس مخالفان دولت ونزوئلا چهارشنبه گذشته خود را رئیس جمهور موقت این کشور معرفی کرد، آمریکا و برخی از کشور‌های غربی در اقدامی مداخله جویانه، وی را به عنوان رئیس جمهور موقت ونزوئلا به رسمیت شناختند و نیکلاس مادورو را که سال گذشته در انتخابات سراسری به مدت ۶ سال دیگر به عنوان رئیس جمهور انتخاب شد را رئیس جمهور سابق ونزوئلا و فاقد اختیارات قانونی دانستند. آمریکا و اروپا مدعی هستند انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا غیرقانونی بوده است.

مادورو در واکنش به این اقدام مداخله جویانه، سه روز به دیپلمات‌های آمریکایی فرصت داد تا این کشور را ترک کنند، اما مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا مدعی است وی رئیس جمهور قانونی ونزوئلا نیست و چنین اختیاری ندارد. 

پیشتر وزارت امور خارجه ونزوئلا اعلام کرد واشنگتن و کاراکاس به دنبال تشکیل «دفتر حافظ منافع» هستند تا در ۳۰ روز آینده کمترین حضور دیپلماتیک را حفظ کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۲ ۰۷ بهمن ۱۳۹۷
مث اینکه آمریکا گفته دخالت نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
حمیدا
۱۰:۲۹ ۰۷ بهمن ۱۳۹۷
مادورو بایست بر اخراج تمامی جاسوسان و فتنه سازان سفارت آمریکا و سپس دیپلماتهای کانادا پا فشاری کند و بر برقراری ارتباط بین فتنه گران و سفارتخانه های برخی کشورهای دشمن، نظارت کند تا مسیر ارتباطات جاسوسان بسته شود و فتنه کم کم خاموش شود.
آخرین اخبار