رئیس‌جمهور ونزوئلا در گفتگو با سی‌ان‌ان تُرک اعلام کرد آماده مذاکره است، اما خوآن گوایدو (رهبر مخالفان در ونزوئلا) قانون اساسی را نقض کرده است.

مادورو: دیدار با ترامپ را بعید نمی دانمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا در گفتگو با شبکه سی‌ان‌ان تُرک، گفت: آماده مذاکره هستیم، اما خوآن گوایدو (رهبر مخالفان در ونزوئلا) قانون اساسی را نقض کرده است.

وی تاکید کرد برای پایان دادن به بحران در ونزوئلا، انتخابات برگزار نخواهد کرد.

مادورو در بخش دیگری از سخنانش از کشورهای اروپایی خواست تا مهلت هشت روزه خود را برای برگزاری انتخابات کنار بگذارند.

پیشتر برخی کشور‌های غربی از جمله فرانسه، آلمان و انگلیس از دولت ونزوئلا خواسته بودند که طی هشت روز آینده انتخابات برگزار شود در غیر اینصورت آن‌ها گوایدو را به عنوان رئیس‌جمهور موقت این کشور به رسمت خواهند شناخت.

مادورو در ادامه گفتگوی خود با شبکه سی‌ان‌ان تُرک افزود: اروپا همچنان در مورد ونزوئلا در اشتباه است. با وجود آنکه از ۲۰۰ سال پیش اعلام استقلال کردیم، آن‌ها تاریخ ما را نادیده می‌گیرند؛ همچنانکه کشور‌های اروپایی در این مسأله غرور دارند. آن‌ها باید هشدارهایشان را کنار بگذارند و هیچکس نمی‌تواند به ما هشدار دهد.

مادورو همچنین آمریکا را متهم کرد در پشت حوادثی که ونزوئلا شاهد آن است، حضور دارد؛ چرا که آمریکا ونزوئلا را حیاط خلوت خود می‌داند.

وی گفت: دولت تندروی دونالد ترامپ، ونزوئلا را هدف قرار داده و به زندگی اجتماعی و سیاسی (این کشور) خسارت وارد کرده است.

انتهای پیام/

مصاحبه رئیس‌جمهور ونزوئلا با سی‌ان‌ان تُرک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار