ده‌ها تن از حامیان رئیس‌جمهور ونزوئلا با تجمع در شهر‌های مختلف آمریکا، خواستار توقف اقدامات تحریک‌آمیز واشنگتن علیه دولت کاراکاس شدند.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ده‌ها تن از حامیان نیکلاس مادورو، رئیس جمهور قانونی ونزوئلا با تجمع در شهر مختلف آمریکا از جمله نیویورک، از دولت واشنگتن خواستند تا از اقدامات تحریک آمیز برای تغییر دولت در این کشور دست بردارد.

حامیان رئیس جمهور ونزوئلا در منهتن با در دست داشتن پلاکارد‌های در حمایت از مادورو، فریاد‌های «مادورو، رفیق، ما مردم با تو هستیم»، «دست از سر ونزوئلا بردارید» و «یانکی برو خانه» سر می‌دادند. معترضان خواستار پایان دادن به استعمار این کشور آمریکایی جنوبی و نیز توقف تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه این کشور شد.

تجمع حامیان مادورو در نیویورک و دیگر شهر‌های آمریکا

تجمع حامیان مادورو در نیویورک و دیگر شهر‌های آمریکا


این تظاهرات برای حمایت از مادورو و انقلاب بولیواری، از سوی کمیته همبستگی کوبا و ونزوئلا برگزار شد و در دیگر شهر‌های آمریکا از جمله واشنگتن دی سی، سن خوزه، میامی، دالاس، پیتسبورگ و مینیاپولیس نیز برگزار شد. نزدیک به ۴۰ تن از شرکت کنندگان در این راهپیمایی در کنار مجسمه جرج واشنگتن، که نماد پیروزی آمریکا علیه استعمار انگلیس است، تجمع کردند. تظاهرکنندگان نگرانی خود را از احتمال مداخله نظامی آمریکا و تلاش برای تغییر دولت در ونزوئلا ابراز داشتند.


بیشتر بخوانید: 
تظاهرات مردم ترکیه در حمایت از رئیس‌جمهور قانونی ونزوئلا
راهپیمایی حامیان مادورو در مکزیک


معترضان به خبرگزاری اسپوتنیک گفتند آمریکا به دلیل دزدیدن منابع دیگر کشور‌ها دارای ارتش قوی در دنیا است. آن‌ها از احتمال مداخله نظامی واشنگتن در ونزوئلا ابراز نگرانی کردند. به گفته معترضان، این موضوع بسیار معمول شده که آمریکا سعی در تغییر دولت‌های دارد که به دنبال گسترش و توسعه مستقل خود هستند. آن‌ها همچنین از تلاش‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای مداخله در امور داخلی ونزوئلا انتقاد کردند.

به گفته برخی حامیان مادورو، آمریکا همواره این موضوع را مطرح می‌کند که روسیه در انتخابات این کشور دخالت می‌کند در حالی که این خود اوست که در امور داخلی دیگر کشور‌ها مداخله می‌کند.

چهارشنبه گذشته خوآن گوآیدو، رئیس پارلمان ملی ونزوئلا و رهبر مخالفان این کشور، خود را رئیس جمهور موقت ونزوئلا نامید و آمریکا در اقدامی مداخله جویانه، او را به عنوان رئیس جمهور موقت ونزوئلا به رسمیت شناخت. از سوی دیگر، ایران، ترکیه و روسیه ضمن حمایت از نیکلاس مادورو، رئیس جمهور منتخب مردم این کشور، این اقدام را محکوم کردند. مادورو سال گذشته میلادی در انتخابات سراسری به مدت ۶ سال دیگر به عنوان رئیس جمهور ونزوئلا انتخاب شد.

مادورو رهبر مخالفان ونزوئلا را بازیچه آمریکا خوانده و واشنگتن را به سازماندهی کودتا در ونزوئلا متهم کرده است. 

انتهای پیام/

تجمع حامیان مادورو در نیویورک + تصاویر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
rasoul
۱۹:۲۲ ۰۷ بهمن ۱۳۹۷
يا خدا چه جمعيتي!!!!!!!!!!!!!!
اينها اگه بروند ونزوئلا كه مادورو كسي ديگه اي را نميخواهد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۹ ۰۷ بهمن ۱۳۹۷
مادرو خجالت بکش
United States of America
ناشناس
۱۴:۱۹ ۰۷ بهمن ۱۳۹۷
اینا اینهمه مادارو دوست دارن برن ونزوئلا زندگی کنن چرا رفتن امریکا
آخرین اخبار