وزارت امور خارجه چین از آمریکا خواست در امور داخلی ونزوئلا مداخله نکند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس، چین از آمریکا خواست از بحران سیاسی کنونی در ونزوئلا بیرون بماند و مخالفت خود را با هرگونه مداخله خارجی در ونزوئلا اعلام کرد.

" هوآ چونینگ " سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز پنجشنبه گفت: همه طرف‌های ذیربط باید معقول بمانند، آرامش خود را حفظ کنند و از طریق گفتگوی مسالمت آمیز در چارچوب قانون اساسی ونزوئلا به دنبال راه حل سیاسی برای مشکل این کشور باشند.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین افزود:"چین مخالف مداخله خارجی در ونزوئلا است. امیدواریم که جامعه بین المللی مشترکا شرایط مطلوبی را برای این کشور فراهم کند".

او افزود:" امیدواریم که ونزوئلا و آمریکا بتوانند بر اساس اصل برابری به یکدیگر احترام بگذارند و مسائل موجود در روابط خود را بر اساس عدم مداخله در امور داخلی یکدیگر حل کنند".

چین در یک دهه گذشته شصت و پنج میلیارد دلار در قالب وام، پول نقد و سرمایه گذاری در اختیار ونزوئلا قرار داده است. ونزوئلا بیش از بیست میلیارد دلار بدهکار است. تنها امید چین برای دریافت مطالبات خود از ونزوئلا از طریق افزایش تولید نفت این کشور است هر چند قیمت پائین نفت و اقتصاد بحرانی ونزوئلا چشم انداز چنین امیدی را تضعیف می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، آمریکای لاتین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار