بر اثر درگیری بین نیروهای امنیتی کنسولگری چین در کراچی پاکستان با برخی عناصر مسلح، دو تن از نیروهای امنیتی کشته شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری فرانسه از شنیده شدن صدای تیراندازی نزدیک کنسولگری چین در شهر کراچی پاکستان خبر داد.

شبکه تلویزیونی الجزیره هم از وقوع درگیری بین نیروهای امنیتی کنسولگری چین در شهر کراچی و برخی عناصر مسلح که برای یورش به ساختمان کنسولگری تلاش کردند، خبر داد.

حمله مسلحانه به کنسولگری چین در کراچی

طبق گزارش رسانه‌های پاکستانی، سه الی چهار مرد مسلح در کراچی قصد ورود به کنسولگری چین را داشتند که با تیراندازی نیروهای امنیتی متوقف شدند.

در این درگیری، دستکم دو نیروی پلیس کشته و شماری دیگر زخمی شدند.

پلیس پاکستان اعلام کرد هر سه مهاجم مسلح که امروز به کنسولگری چین در کراچی حمله کردند پیش از آنکه بتوانند وارد ساختمان کنسولگری شوند، کشته شدند. سه مهاجم در این حمله دست داشتند که همگی آنها کشته شدند. مهاجمان نتوانستند وارد ساختمان کنسولگری شوند. آنها تلاش می کردند به بخش صدور روادید در کنسولگری وارد شوند.

حمله مسلحانه به کنسولگری چین در کراچی

گروهی جدایی طلب مسئولیت این حمله مسلحانه را بر عهده گرفته است.

عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان دستور تحقیق درباره حمله امروز به کنسولگری چین در کراچی را صادر کرد و این حمله را " توطئه‌ای" علیه همکاری‌های راهبردی چین - پاکستان دانست.

وزیر خارجه پاکستان نیز گفت همه کارمندان کنسولگری چین در کراچی که در معرض حمله قرار گرفتند و شمار آنها به بیست و یک تن می‌رسد، در سلامت به سر می‌برند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار