الاهرام در مقاله‌ای به جنگ‌های سایبری عناصر تروریستی داعش اشاره و اعلام کرد بعد از فروپاشی رویای تشکیل خلافت در سوریه و عراق، تروریست‌های داعشی به جنگ الکترونیکی و بهره‌برداری از شبکه‌های اجتماعی متوسل شده‌اند.

توسل داعش به جنگ الکترونیکی برای تحقق اهداف پلید خودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی الاهرام، پس از آنکه رویای تشکیل خلافت در نتیجه شکست‌ها و خسارت‌های سنگینی که تروریست‌های داعش و حامیان آن از سوی ارتش های عربی به خصوص در سوریه و عراق  متحمل شدند، ناکام ماند داعش از طرفداران و حامیان خود خواست به نبردهای سوشیال مدیا از طریق آغاز جنگ‌های الکترونیکی با استفاده از اینترنت و شبکه‌های اجتماعی مبادرت ورزند و از این طریق عناصر وابسته به خود را به مقاومت ترغیب و تشویق کنند و با شایعه سازی و دروغ پراکنی در میان شهروندان در قبال نظام های حاکم بر کشورشان شک و تردید و حالتی از رعب و وحشت ایجاد کنند وحشتی که صلح و ثبات موجود را برای جذب عناصر تروریستی جدید تحت‌الشعاع قرار دهد.

داعش و تروریست های دنباله‌رو آنان اکنون بر کشورهایی که در مقدمه، تلاش برای نابودی تروریست ها داشتند و توهمات و اهداف پلید آنان را نقش بر آب کردند و مصر در راس آن ها قرار داشت تمرکز کرده‌اند. به همین علت داعش و تروریست های وابسته به آن شهروندی مصری را در اولویت برنامه هایشان در جنگ الکترونیکی قرار دادند. ولی این اقدامات تروریست ها تاکنون موفق نبوده و شکست خورده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار