یک روزنامه ترکیه‌ای فاش کرد آمریکا بدون واسطه و در ازای مقادیر زیادی طلا و آثار باستانی به تروریست‌های داعش سلاح تحویل داده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه ینی شفق ترکیه اعلام کرد مدارکی در اختیار دارد که ثابت می‌کند واشنگتن به صورت مستقیم سلاح تحویل (گروه وهابی صهیونیستی) داعش داده است.  

روزنامه ینی شفق اضافه کرد اسنادی که در اختیار دارد ارزش این تسلیحات را به صورت کد شامل می‌شود، اما ارزش آن به میلیون‌ها دلار می‌رسد. داعش این تسلیحات را با مقادیر زیادی طلا و آثار باستانی که از سوریه و عراق به دست آورده بود، خریداری کرده است. داعش این مقادیر سلاح و آثار باستانی را به صورت کاملا محرمانه و در مقابل دریافت تسلیحات به فرماندهان آمریکایی تحویل داده است.

این روزنامه افزود: تحویل سلاح در شهر المنصوره در غرب رقه سوریه و شهر مرزی التنف صورت گرفته است. آمریکا تیمی از اعراب و کرد‌های سوریه را برای تضمین رسیدن سلاح و مهمات به داعش تشکیل داده است. روند تحویل تسلیحات از طریق شهر مرزی التنف که بین مرز سوریه، عراق و اردن قرار دارد صورت گرفته بود. پیشروی که داعش در تدمر در استان حمص در مرکز سوریه به دست آورد به کمک همین تسلیحاتی بوده که از آمریکا دریافت کرده است.  

انتهای پیام/

آمریکا در برابر دریافت آثار باستانی و طلا به داعش سلاح داده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار