رئیس شورای حکومتی سودان در حالی ابتکار‌های مطرح شده برای حل بحران در این کشور را مثبت دانست که در مقابل، فرمانده نیرو‌های واکنش سریع بر نبود یک دولت مشروع تاکید کرد.

«عبدالفتاح البرهان» رئیس شورای حکومتی این کشور در دیدار با «پل کاگامی» رئیس جمهور رواندا بر خواست دولت خود با هدف برقراری صلح تاکید کرد و اظهار داشت: صلح، باید عادلانه باشد و به تحقق عزت و کرامت برای ملت سودان بینجامد.

رئیس شورای حکومتی سودان افزود: دولت با همه ابتکار‌های مطرح شده برای حل بحران در سودان با دید مثبت تعامل کرده است.

البرهان، نیرو‌های واکنش سریع را «شبه نظامیان تروریست» دانست و گفت که این نیروها، با سرسختی و لجاجت از اجرای تعهدات بیانیه ۱۱ ماه می (۲۲ اردیبهشت) گذشته در جده، خودداری می‌کنند.

«محمد حمدان دقلو» مشهور به «حمیدتی» فرمانده نیرو‌های واکنش سریع این کشور در واکنش به اظهارات البرهان گفت: ما با بازگشت به میز مذاکرات در جده، موافقت کردیم، اما طرف مقابل، مخالف این امر است.

حمیدتی افزود: ما با وجود پیروزی در میدان جنگ، خواستار صلح هستیم، زیرا سودان به دلیل وجود بقایای نظام سابق، از جنگ و خونریزی رنج می‌برد.

فرمانده نیرو‌های واکنش سریع سودان همچنین گفت: دولت تشکیل شده در شهر «پورت» سودان غیر قانونی است و نماینده هیچ جریانی نیست.

حمیدتی تاکید کرد: هیچ گونه دولت قانونی در سودان وجود ندارد.

فرمانده نیرو‌های واکنش سریع سودان همچنین گفت: ما بدون هیچ گونه تردیدی با بازگشت به میز مذاکرات، موافقت کردیم. همچنین با درخواست آمریکا برای ادامه مذاکرات در ژنو برای توقف جنگ موافق هستیم و از طرف مقابل می‌خواهیم به این درخواست، پاسخ مثبت بدهد.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار