آیا «جنرال دوستم» در حصر خانگی است؟

غیبت مداوم جنرال دوستم، معاون اول رئیس جمهور افغانستان در نشست‌های کابینه دولت و سایر گردهمایی‌های بزرگ در این کشور پرسش‌هایی را درباره حصر خانگی وی به وجود آورده است.

آیا «جنرال دوستم» در حصر خانگی است؟به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، غیبت مداوم جنرال دوستم، معاون اول رئیس جمهور افغانستان در نشست‌های کابینه دولت و سایر گردهمایی‌های بزرگ در این کشور پرسش‌هایی را درباره حصر خانگی وی به وجود آورده است.

سرطان/ تیرماه سال جاری جنرال دوستم پس از 14 ماه تبعید در ترکیه به کابل بازگشت تا به عنوان معاون اول ریاست جمهوری افغانستان به کارش ادامه دهد.

در پی بازگشت جنرال دوستم به افغانستان «هارون چخانسوری» سخنگوی اشرف غنی نیز در نشست خبری گفت که جنرال دوستم به عنوان معاون اول رئیس جمهور به کارش ادامه خواهد داد.

اما با وجود گذشته بیش از سه ماه از بازگشت وی به کابل، جنرال دوستم در هیچ یک از نشست‌های کابینه دولت در این کشور شرکت نکرده است.

گمانه‌زنی‌هایی وجود دارند که وضعیت نرال دوستم با زمانی که در ترکیه بسر می‌برد، تغییری نکرده است و هنوز از سوی دولت افغانستان در حصر غیر رسمی قرار دارد.

موضوعی که ادامه تنش‌ها بین اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان با جنرال دوستم معاون اولش را نشان می‌دهد.

عدم حضور جنرال دوستم در نشست‌های دولتی این کشور انتقادهایی را نیز برانگیخته است.

جنرال دوستم در واکنش به این موضوع به «آریانا» گفت: «مردم درباره عدم حضور من در نشست‌های مهم دولتی می‌پرسند اما من به نشست‌های دولتی دعوت نمی‌شوم و در جریان برنامه کار دولت قرار ندارم».

به نوشته تسنیم، جنرال دوستم پس از آنکه به آزار و اذیت احمد ایشچی والی سابق جوزجان متهم شد 14 ماه در ترکیه در تبعید غیر رسمی به سر برد و 3 ماه پیش در نتیجه توافقی با ارگ ریاست جمهوری به کابل بازگشت.

ارگ ریاست جمهوری افغانستان تاکنون به این موضوع واکنشی نشان نداده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار