برخی گزارشات تایید نشده حاکی از آن است که اشرف غنی و عبدالله در انتخابات ریاست جمهوری آینده ائتلاف تشکیل خواهند داد.

ائتلاف «اشرف غنی» و «عبدالله» در انتخابات ریاست جمهوری!به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، برخی گزارشات تایید نشده حاکی از آن است که اشرف غنی و عبدالله در انتخابات ریاست جمهوری آینده ائتلاف تشکیل خواهند داد.

بر اساس این گزارش، پیشنهاد تشکیل ائتلاف میان رئیس جمهور و ریاست اجرائی دولت، توسط اشرف غنی ارائه شده و عبدالله نیز آن را پذیرفته است.

بر این اساس، اشرف غنی در انتخابات ریاست جمهوری نامزد خواهد شد و عبدالله عبدالله نیز به عنوان معاون اول، وی را همراهی خواهد کرد. بدین ترتیب منصب ریاست اجرائی نیز برچیده خواهد شد و نیازی به تغییر قانون اساسی برای قانونی شدن ریاست سمت ریاست اجرائی نخواهد بود.

شرایط سیاسی افغانستان در سال های گذشته به گونه ای پیش رفته است که دو رقیب بزرگ سیاسی اکنون تکیه گاهی غیر از یکدیگر ندارند؛ زیرا متحدین سیاسی هر دو آنها به مرور زمان به منتقدین درجه یک آنها تبدیل شده و در انتخابات آینده ریاست جمهوری در مقابل آنها خواهند ایستاد.

به نوشته دری نیوز، استعفای حنیف اتمر، مشاور سابق امنیت ملی افغانستان و تدارک وی برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری، اختلاف نظرهای عمیق سیاسی رئیس جمهور با جنرال دوستم و همچنین تغییر موضع افرادی همچون احمد ضیاء مسعود، اشرف غنی را در موقعیت ضعف قرار داده و در سوی دیگر، عبدالله نیز دیگر شانسی برای کسب حمایت حزب جمعیت در انتخابات ریاست جمهوری ندارد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار