دفتر سازمان ملل در ژنو اعلام کرد دولت سوچی و ژنرال‌های میانمار در کشتار «به قصد نسل‌کشی» و «تجاوز گروهی» در مناطق سکونت مسلمانان روهینگیا از فیس‌بوک بهره برده‌اند.

فیس بوک ابزاری در روند نسل کشی مسلمانان روهینگیابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از یورونیوز، گزارش دفتر سازمان ملل در ژنو در مورد کشتار مسلمانان روهینگیا در میانمار که روز دوشنبه پنج شهریور به مناسبت سالگرد آغاز بحران در این کشور منتشر شد، حاکی است دولت آنگ سان سوچی و برخی ژنرال‌های ارتش میانمار در کشتار «به قصد نسل‌کشی» و «تجاوز گروهی» در مناطق سکونت مسلمانان روهینگیا در استان راخین، از برخی شبکه‌های اجتماعی معروف همچون فیس‌بوک بهره برده‌اند.

بر اساس این گزارش، آن‌ها در واقع از فیس‌بوک به عنوان «کاتالیزور» استفاده کرده به نحوی که گفتمان مبتنی بر «نفرت» از اقلیت روهینگیا را در آن رواج می‌دادند. این در حالی است که به رغم محدودیت دسترسی مستقیم به رسانه‌های اجتماعی بزرگ در میانمار، این شبکه‌ها از محبوبیت و تأثیر بسیار زیادی در این کشور برخوردارند. فیس‌بوک در میانمار دفتر و نماینده‌ای ندارد. با این حال، کارشناسان سازمان ملل از فیس‌بوک به دلیل آن که اجازه داده است از امکاناتش برای «نفرت‌پراکنی» و «ترویج خشونت» علیه گروهی از مردم در این کشور مورد استفاده قرار گیرد، به شدت انتقاد کرده‌اند.

در گزارش سازمان ملل همچنین آمده است: «با آن که وضعیت در ماه‌های اخیر بهتر شده، اما واکنش فیس‌بوک «بسیار کند» بوده است. اینکه چگونه پست‌ها و پیام‌های همرسان شده در فیس‌بوک به تبعیض و خشونت در دنیای واقعی انجامیده باید مورد یک تحقیق مستقل و عمیق قرار گیرد.»

انتهای پیام/

نقش فیس بوک در نسل‌کشی مسلمانان در میانمار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار