دادگاه دو خبرنگار رویترز که به اتهام سرقت اسناد محرمانه دولتی در میانمار بازداشت شده‌اند، روز دوشنبه برگزار می‌شود.

دادگاه خبرنگاران رویترز در میانمار برگزار می‌شود؛ اتهام: سرقت اسناد محرمانه دولتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دولت میانمار روز دوشنبه دادگاه خبرنگاران رویترز را برگزار می‌کند.

خبرگزاری رویترز روز یکشنبه گزارش داد که دادگاهی در میانمار روز دوشنبه جلسه محاکمه دو خبرنگار این خبرگزاری را برگزار می‌کند. این دو خبرنگار رویترز که هم‌اکنون در بازداشت به سر می‌‎برند متهم به سرقت اسناد دولتی میانمار هستند.

به نوشته رویترز، «وا لونی» 32 ساله و «کیاوو سو او» 28 ساله متهم هستند که «قانون اسرار دولتی» را نقض کرده‌اند؛ جرمی که ارتکاب آن حداکثر 14 سال زندان دارد.

این دو خبرنگار رویترز دوازدهم دسامبر سال گذشته در بحبوحه اقدام ارتش میانمار به پاکسازی قومی و کشتار مسلمانان روهینگیا در ایالت راخین بازداشت شدند. پلیس این دو خبرنگار میانماری را به در اختیار داشتن اسناد مرتبط با عملیات نیرو‌های امنیتی در ایالت راخین، متهم کرد.

خبرگزاری فرانسه دی ماه سال 96 گزارش داد دو خبرنگار خبرگزاری رویترز که در میانمار بازداشت شده‌اند، رسما در دادگاه به ضربه زدن به «اسرار حکومتی» در تحقیقاتشان درباره اوضاع در غرب این کشور -جایی که ارتش میانمار متهم به «پاکسازی قومی» اقلیت مسلمان روهینگیاست- متهم شده‌اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آسیا ، بحران انسانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار