وجود شهریه چند صد میلیون تومانی مدارس غیردولتی اغراق آمیز است/ با تعزیرات برای نظارت بر شهریه همکاری داریمکمرئی با اشاره به نظارت بر عملکرد انواع مدارس گفت: وجود مدارس غیردولتی با شهریه‌های چند صد میلیونی اظهاراتی اغراق‌آمیز است.

علیرضا کمرئی مدیرکل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره وجود شهریه‌های چند صد میلیون تومانی در مدارس غیردولتی اظهار کرد: هر نوع شکایت در روند عملکرد مدارس دولتی و غیر دولتی مورد ارزیابی قرار می‌دهیم و درباره شهریه مدارس غیردولتی با هماهنگی سازمان مدارس غیردولتی وارد عمل شده تا ضمن نگاه تخصصی به این مدارس، شکایات را بررسی کنیم.

وی ادامه داد: علی‌رغم مطرح شدن اظهاراتی مبنی بر وجود مدارسی با شهریه چند صد میلیون تومانی تاکنون با چنین موردی برخورد نکردیم و به نظر می‌رسد این مسئله بیشتر اغراق ‌آمیز است البته چنین اظهاراتی نارواست و صرفا به تشویش اذهان عمومی می‌انجامد.

کمرئی درباره ورود سازمان تعزیرات به مدارس غیردولتی برای پیگیری میزان شهریه این مدارس گفت: تمایل و تأکید داریم نظارت بر امر تخصصی مثل آموزش و پرورش به وسیله اصحاب این نهاد مورد توجه قرار گیرد، چرا که تعلیم و تربیت موضوعی تخصصی است و باید آگاهی نسبت به مولفه‌های آن وجود داشته باشد.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: هماهنگی‌هایی را با سازمان تعزیرات داشتیم تا در مواقع ضروری این سازمان به پیگیری مسائل بپردازد، اما اینکه تعزیرات وارد فضای مدرسه شود کمتر شاهد آن بودیم.

کمرئی بیان کرد: دستگاه نظارتی آموزش و پرورش پیگیر فعالیت‌های مدارس غیردولتی و روند اخذ شهریه است تا حقوق مردم تضییع نشود، بنابراین ورود تعزیرات به عنوان رکن اصلی نظارت چندان مورد توجه نیست، هرچند همکاری‌هایی با این سازمان داریم.

انتهای پیام/

اما و اگرهای نظارت بر تخلف شهریه مدارس غیردولتی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار