مدیرکل تعاون روستایی خوزستان از آغاز فعالیت 3 مرکز خرید تضمینی محصول آفتابگردان در استان در آستانه برداشت این دانه روغنی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مهدی صیاحی، مدیرکل تعاون روستایی خوزستان به آغاز برداشت دانه روغنی آفتابگردان در استان بیان داشت: براساس توافق به عمل آمده با شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 4 کشور، محصول دانه روغنی آفتابگردان هر کیلوگرم 29 هزار ریال خریداری و به انبارهای تعاون روستایی منتقل می شود.

وی تصریح کرد: پیش بینی می شود بیش از یک هزار و 30 تن دانه روغنی آفتابگردان از کشاورزان دزفول، کارون و شوشتر خریداری شود که در مقایسه با سال زراعی گذشته بیش از 2 برابر افزایش دارد.

صیاحی اذعان داشت: خرید دانه روغنی آفتابگردان در خوزستان تا نیمه نخست مرداد ادامه خواهد داشت.

مدیرکل تعاون روستایی خوزستان به استقبال کشاورزان خوزستانی از کشت دانه روغنی آفتابگردان و شرایط آب و هوایی مناسب این استان برای کشت این محصول اشاره و تصریح کرد: در سال های اخیر کشت این محصول افزایش یافته، ولی هنوز به میزانی که مورد انتظار است نرسیده است.

وی به کمبود واحدهای فرآوری، تبدیلی و بسته بندی در خوزستان اشاره کرد و اظهار داشت: نبود کارخانه روغن کشی در خوزستان سبب شده تا همه محصول دانه روغنی کلزا و آفتابگردان به سایر استان ها به ویژه مناطق شمالی کشور ارسال شوند.

انتهای پیام/گ

آغاز برداشت دانه های روغنی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.