رئیس جمهور چین در دیدار با امیر کویت در پکن بر سر همکاری راهبردی بین دو کشور درباره ایجاد زمینه‌های جدید در همکاری‌های دوجانبه به توافق رسیدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از تلویزیون مرکزی چین ­CCTV، شی جینپینگ رئیس جمهور چین روز دوشنبه در دیدار با شیخ صباح الاحمد جابر الصباح امیر کویت در پکن بر سر همکاری راهبردی بین دو کشور درباره ایجاد زمینه‌های جدید در همکاری‌های دوجانبه به توافق رسیدند.

پیش از این گفتگوها، شی در مراسم رسمی از الصباح در تالار بزرگ خلق چین استقبال کرد.

رئیس جمهور چین افزود، همکاری بین چین و کویت از زمان برقراری روابط دیپلماتیک بین دو کشور در ۴۷ سال پیش تاکنون، عمیق‌تر و گسترده‌تر شده و منافع فراوانی برای مردم دو کشور به ارمغان آورده است.

وی گفت، چین کویت را یک شریک مهم در منطقه خلیج (فارس) می‌داند که سبب ثبات منطقه شده است. دو طرف باید اعتماد سیاسی متقابل را تعمیق و از منافع مهم یکدیگر به طور جدی حمایت کنند. چین و کویت باید راهبرد‌های توسعه مشترک را تقویت کنند تا به نتایج زودهنگام همکاری دست یابند.

الصباح نیز گفت، کویت دوستی سنتی و همکاری نزدیک با چین را تقویت می‌کند و بر نقش چین در توسعه عدالت در امور بین المللی صحه می‌گذارد و چین را به عنوان دوست و شریکی قابل اعتماد می‌شناسد.

امیر کویت افزود کشورش مایل است همکاری با چین در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و امنیتی را تقویت کند.

در این دیدار چند سند همکاری دوجانبه امضا شد.

انتهای پیام/

دیدار و گفتگوی رئیس جمهور چین و امیر کویت در پکن

برچسب ها: چین ، آسیا ، خاورمیانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار