شرکت چینی «هوآوی» اعلام کرد خود را هدف اقدامات تنبیهی آمریکا به دلیل نقض تحریم‌های ایران و کره شمالی نمی‌بیند.

بی توجهی شرکت هوآوی به پیامد‌های تجارت با ایران و کره شمالیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، شرکت چینی «هوآوی»، بزرگترین سازنده تجهیزات شبکه های مخابراتی در جهان اعلام کرد خود را هدف اقدامات تنبیهی آمریکا به دلیل نقض تحریم های ایران و کره شمالی نمی بیند و در سال جاری میلادی نیز به خرید تراشه های الکترونیک از آمریکا ادامه خواهد داد.

«کِن هو»، یکی از مدیران چرخشی شرکت هوآوی، در پاسخ به خبرنگار روزنامه فرانسوی «دو دیمانش» که پرسید آیا این شرکت در مخصوص اقدامات تنبیهی آمریکا و تحریم نگران نیست، گفت: تصور آن سخت است. ده سال پیش ما سیستمی برای کنترل صادرات خود ایجاد کردیم که بسیار کارآمد بود. سیاست ما این است که همه قوانین و مقرراتی که توسط اروپا، آمریکا و سازمان ملل وضع شده است، به طور کامل اجرا شود.

این مقام در توضیح اینکه آیا این شرکت می تواند بدون تراشه های ساخت آمریکا به فعالیت خود ادامه دهد، گفت: زنجیره تدارکاتی شرکت بین‌المللی است. ما باید آزاد باشیم و بهترین فناوری را اتخاذ و بهترین محصولات را عرضه کنیم. به همین منظور ما در سال جاری نیز به خرید تراشه های الکترونیکی از آمریکا ادامه می دهیم.

قانونگذاران آمریکایی اوایل سال جاری میلادی از شرکت آلفابت گوگل خواستند در مورد همکاری با کمپانی هوآوی که به عقیده آنها یک تهدید امنیتی محسوب می شد، تجدیدنظر کنند. این اقدام موجب شد ارزش سهام شرکت مخابراتی ای تی اند تی آمریکا که با هوآوی قرارداد خرید گوشی هوشمند امضا کرده بود، سقوط کند.

هوآوی سومین سازنده بزرگ گوشی هوشمند در جهان است که خود را یک شرکت خصوصی معرفی می کند و بارها هر گونه ارتباط با دولت چین را رد کرده است. ماه گذشته، شرکت مخابراتی زدتی‌ای،به واسطه به توجهی به اقدامات تنبیهی آمریکا و تجارت با ایران و کره شمالی، یک میلیارد و 400 میلیون دلار جریمه شد.

انتهای پیام/

هوآوی علی‌رغم تحریم‌ها به تجارت با ایران و کره شمالی ادامه می‌دهد

برچسب ها: چین ، آمریکا ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار