سناتور برنی سندرز با انتقاد از جنایات روز گذشته رژیم صهیونیستی در غزه، این جنایات را به شدت محکوم کرد.

انتقاد شدید سناتور سندرز از جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در غزهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، سناتور برنی سندرز، نماینده دموکرات سنای آمریکا، روز دوشنبه جنایات رژیم صهیونیستی  علیه فلسطینیان را در مناطق مرزی غزه با سرزمین‌های اشغالی مورد انتقاد قرار داد و از طرف‌های منطقه‌ای و بین‌المللی خواست برای پایان دادن به بحران انسانی و خشونت‌ها در غزه اقدام نمایند.

نامزد سابق ریاست جمهوری آمریکا در واکنش به کشتار فلسطینیان غزه در پیامی توئیتری اعلام کرد: آمریکا باید نقش فعال خود را برای کنار هم آوردن مقامات اسرائیل، فلسطین، مصر و جامعه بین‌الملل ایفا کند تا بحران انسانی غزه مورد رسیدگی قرار گیرد و به تشدید خشونت‌ها در این منطقه پایان داده شود.

سناتور سندرز -که یهودی است- به عنوان تنها قانونگذار آمریکایی است که تاکنون علنا به خشونت‌ها و جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه واکنش نشان داده است. سناتور ایالت ورمونت کشتار ده‌ها فلسطینی به ضرب گلوله نیروهای رژیم صهیونیستی را کشتاری تکان‌دهنده خواند.

سندرز خاطر نشان کرد: بیش از 50 نفر امروز در غزه کشته شدند و 2 هزار نفر نیز در این درگیری‌ها زخمی شدند واین تعداد تلفات جدای از 41 کشته و بیش از 9 هزار زخمی طی هفته‌های اخیر در این مناطق است. این تلفات وحشتناک است. اسرائیل نباید اقدامات حماس را بهانه‌ای برای آتش گشودن به روی تظاهرکنندگان غیرمسلح فلسطینی قرار دهد.

در ماه دسامبر سال 2017 دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، با اعلام به رسمیت شناختن قدس به عنوان «پایتخت» رژیم صهیونیستی و نیز وعده دادن برای انتقال سفارت کشورش از تل‌آویو به قدس اعتراضات جامعه بین‌المللی را برانگیخت. انتقال سفارت آمریکا به قدس همزمان با 70 سالگرد اشغال فلسطین و بیرون راندن صدها هزار فلسطینی از سوی رژیم صهیونیستی در سال 1948 میلادی صورت گرفت. رویدادی که از سوی فلسطینیان به «روز نکبت» یا فاجعه شناخته می‌شود.  

از ابتدای روز دوشنبه هزاران فلسطینی در مرز شرقی نوار غزه تجمع کردند تا در اعتراضات مسالمت‌آمیز با هدف یادبود روز نکبت و نیز اعتراض به انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس شرکت نمایند. در تظاهرات روز گذشته فلسطینیان، نظامیان رژیم صهیونیستی دست کم 59 فلسطینی را به شهادت رساندند و بیش از 2700 نفر دیگر را مجروح کردند. 

انتهای پیام/

انتقاد سناتور یهودی آمریکایی از جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار