پایگاه اینترنتی «ونیتی فر» در مطلبی به اظهارات طعنه‌آمیز دونالد ترامپ و دامادش درباره تحقق صلح ابدی اشاره کرد.

کشتار بی‌رحمانه فلسطینیان در نوار غزه علی‌رغم وعده ترامپ به «صلح ابدی»!به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی «وَنیتی فِر» در مطلبی نوشت: زمانی که دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از قصد خود برای انتقال سفارت این کشور از تل آویو به قدس اشغالی خبر داد، سران کشورهای جهان و کارشناسان سیاست خارجی پیش بینی کرده بودند که این به معنای پایان «توافق نهایی» جرد کوشنر(داماد ترامپ و مشاور وی) برای دستیابی به صلح است.

تا چندین دهه، آمریکا از به رسمیت شناختن قدس اشغالی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی سرباز زده بود، اما دونالد ترامپ این کار را انجام داد. حتی متحدان دونالد ترامپ هم درباره این اقدام که می تواند خشم مسلمانان سراسر جهان را برانگیزد هشدار داده بودند.

به نوشته ونیتی فر، این فرضیه ها در واقع روز گذشته (دوشنبه) به واقعیتی مرگبار تبدیل شد و در تظاهرات روز گذشته فلسطینیان، نظامیان رژیم صهیونیستی دست کم 59 فلسطینی را به شهادت رساندند و بیش از 2700 نفر دیگر را مجروح کردند و این روز را به مرگبارترین روز درگیری صهیونیست‌ها و فلسطینیان از سال 2014 تبدیل کردند. اما در حالی که گازهای اشک آور پرتاب می شد و انفجارهایی در نوار غزه رخ می داد، فقط 40 مایل دورتر از این مکان، «جرد کوشنر»، داماد دونالد ترامپ -که به همراه همسرش ایوانکا در مراسم افتتاحیه سفارت جدید آمریکا در قدس حضور داشت- در یک سخنرانی خواستار اتحاد شد.

وی در بخشی از سخنرانی خود گفت: «همانطور که در تظاهرات ماه گذشته و حتی امروز دیدیم، آنهایی که باعث این اقدامات خشونت آمیز شدند بخشی از مشکل هستند، نه بخشی از راه حل. ما معتقدیم که فلسطینیان و اسرائیلی‌ها می توانند در صلح زندگی کنند، از خطر و ترس دور باشند و رویاهایشان را دنبال کنند. من معتقدم که صلح قابل دستیابی است اگر باور داشته باشیم که آینده می تواند با گذشته متفاوت باشد.»

در این روز همچنین یک پیام ویدئویی از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای حدود 800 میهمانی که در این مراسم حضور داشتند، پخش شد که به طرز طعنه آمیزی بر تعهد آمریکا برای «تسهیل توافق صلح ابدی» اشاره کرد.

ونیتی فر در ادامه این مطلب نوشت: اما تنها جرد کوشنر و دونالد ترامپ از اظهاراتی طعنه آمیز در سخنرانی های خود استفاده نکردند. روز یکشنبه هم «ایتسخاک یوسف»، راب اعظم رژیم صهیونیستی در یک رویداد در قدس اشغالی از دونالد ترامپ قدردانی کرد و او را «پادشاه مهربانی» خواند!

اما هیچ چز نمی توانست بر خوشحالی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی از این بابت غلبه کند. وی در بخشی از سخنرانی خود در این مراسم گفت: «چه روز باشکوهی. این روز را به خاطر داشته باشید. پرزیدنت ترامپ با این اقدام تاریخی، تاریخ را آفرید.»

دونالد ترامپ در ماه دسامبر سال گذشته میلادی خبر به رسمیت شناختن قدس اشغالی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را اعلام کرد و با این کار خشم مردم جهان و بخصوص مسلمانان را برانگیخت.

انتهای پیام/

اظهارات متناقض ترامپ و دامادش درباره تحقق وعده صلح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار