نخستین جشنواره ملی پویانمایی تلویزیونی ایران با حضور هنرمندان و مسئولان در همدان آغاز بکار کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛  نخستین جشنواره ملی پویانمایی تلویزیونی ایران شامگاه شنبه با حضور هنرمندان و مسئولان در سالن همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی همدان آغاز بکار کرد.

در این مراسم که با حضور هنرمندان عرصه پویانمایی از سراسر کشور و مسئولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، مدیرکل صدا و سیمای مرکز همدان گفت: این جشنواره فرصتی برای هم افزایی، همگرایی و همفکری است.

مهدی دهقان نیری با بیان اینکه جشنواره ملی پویانمایی تلویزیونی ایران نخستین هماورد پویانمایی کشور برای رسیدن به تعالی و سرافرازی و توسعه این صنعت فاخر جهانی است، گفت: در این جشنواره فرهیختگان گرد هم آمده اند.

وی با تاکید براینکه جشنواره ملی پویانمایی تلویزیونی ایران استعداد‌ها را کشف می‌کند، گفت: در ایام برگزاری جشنواره مردم خونگرم و انقلابی همدان میزبان هنرمندان خواهند بود و از تمام ارگان‌ها و موسسات بزرگ و کوچک که بضاعت خود را برای اجرای این جشنواره به کار گرفتند قدردانی می‌کنم.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان نیز در این مراسم با قدردانی از افرادی که کشور را در عرصه پویانمایی به خودکفایی رسانده اند، گفت: سال‌های سال سرگرمی کودکان ایران توسط کشور‌های دیگر و حتی دشمنان این مرز و بوم تهیه و تولید می‌شد که حتی گاهی کینه خود از ایران را نیز وارد آن می‌کردند.

آیت الله غیاث الدین طه محمدی با بیان اینکه ساخت انیمیشن توسط کشور اسرائیل برای نمایش در ایران شایسته نبود، گفت: به برکت انقلاب اسلامی ایران، هدایت‌های مقام معظم رهبری و تلاش شبانه روزی هنرمندان سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برنامه‌هایی برای کودکان ساخته می‌شود که نیاز ایران به خارج از کشور را رفع کرده است.

وی با بیان اینکه برخی برنامه‌هایی که برای کودکان و نوجوانان ساخته می‌شود از سوی بزرگتر‌ها نیز با استقبال روبرو می‌شود، گفت: از انتخاب همدان به عنوان پایتخت انیمیشن کشور قدردانی می‌کنم.

امام جمعه همدان با بیان اینکه هدف بلند انقلاب اسلامی ایران خودکفایی در تمام عرصه‌ها بوده است، گفت: ایرانیان باید از استعداد‌های درخشانی که خداوند در اختیار آن‌ها قرارداده استفاده کنند.

 

انتهای پیام/ی

 

جشنواره ملی پویانمایی تلویزیونی ایران در همدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.