سخنگوی وزارت دفاع چین اعلام کرد پکن مخالف فروش تسلیحات آمریکا به تایوان است.

چین خواستار توقف فروش تسلیحات آمریکا به تایوان شدبه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز؛ چین امروز دوشنبه اعلام کرد مخالف فروش تسلیحات آمریکا به تایوان است.

«وو کیان»، سخنگوی وزارت دفاع چین، گفت: ارتش چین  از توانایی و قاطعیت بالایی برخوردار است و همه تلاش خود را برای ممانعت از جدایی تایوان (از چین) انجام می دهد و اقدامات لازم را برای دفاع از حاکمیت ملی، امنیت و تمامیت ارضی خود به کار می بندد.

دولت ترامپ هفته گذشته، مجوز مورد نیاز شرکت های آمریکایی برای فروش تسلیحات و فناوری به تایوان را تایید کرد.  وزارت دفاع ملی تایوان نیز روز شنبه اعلام کرد وزارت خارجه آمریکا با اعطای مجوز مورد نیاز برای فروش تسلیحات و فناوری به تایوان موافقت کرده است و با این تاییدیه تایوان قادر است با خرید تسلیحات و فناوری از شرکت های آمریکایی، زمینه ساخت زیردریایی را فراهم کند.

پیش از این نیز  دو سناتور ارشد جمهوری‌خواه کنگره آمریکا از ترامپ خواستند تا اجازه فروش جنگنده اف-۳۵ را به تایوان بدهد و ادعا کردند این امر به «باقی ماندن دموکراسی» در تایوان در مقابل تهدید‌های چین کمک خواهد کرد.

تایوان بخشی از «چین واحد» است و دولت پکن هیچگاه از قدرت نظامی خود برای تحت کنترل درآوردن آن استفاده نکرده است. تنش‌های تایوان و چین از زمانی که «تسای اینگ-ون» از حزب پیشروی دموکرات در سال ۲۰۱۶ به سمت ریاست جمهوری تایوان رسید، افزایش یافت. 

از سوی دیگر، پس از آنکه دونالد ترامپ قانون سفر به تایوان را در تاریخ 16 مارس امضاء کرد، به گونه ای تایوان را به سمت استقلال از چین سوق داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار