سخنگوی وزارت خارجه چین تصویب قانونی در راستای تقویت روابط آمریکا و تایوان از سوی ترامپ را مغایر با سیاست «چین واحد» دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «لو کانگ»، سخنگوی وزارت خارجه چین، روز یکشنبه در واکنش به تصویب قانونی از سوی ترامپ در راستای تقویت روابط تایوان و آمریکا اظهار کرد تصویب چنین قانونی با سیاست "چین واحد" مغایرت دارد.

لو کانگ اظهار کرد: «ما به شدت مخالف اقدام آمریکا در امضای "قانون سفر تایوان" هستیم و مواضع سرسختانه خود در این خصوص را حفظ می کنیم. "قانون سفر تایوان" به نیروهای جدایی طلب و طرفدار استقلال در این جزیره علامت های اشتباه می دهد.»

چین بارها اعلام کرده است هرگونه توافق تایوان با کشورهای خارجی از جمله آمریکا در مغایرت با سیاست "چین واحد" است. پکن، تایوان را بخشی از خاک خود می داند و برقراری روابط کشورهای خارجی با این منطقه خودمختار از خاک چین را نادرست قلمداد می کند.

سخنگوی وزارت خارجه چین همچنین اظهار کرد: «ما از طرف آمریکایی می خواهیم اشتباه خود را تصحیح کند و از برقراری هرگونه رابطه رسمی با تایوان یا تقویت روابط فعلی با این منطقه خودمختار به هر شکل ممکن اجتناب کند و مسائل مرتبط با تایوان را به درستی مدیریت کند و از ایجاد تنش های جدی در روابط آمریکا و چین خودداری کند.»

روز جمعه، دونالد ترامپ قانونی را امضا کرد که به موجب آن سفر مقامات آمریکایی به تایوان و بالعکس تسهیل خواهد شد.

انتهای پیام/

انتقاد چین از قانون تقویت روابط آمریکا و تایوان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار