در پی اقدام آمریکا در تصویب طرحی به منظور ارتقای روابط با تایوان، چین به تایپه درباره پیامد‌های اتکا به کشور‌های خارجی برای پیشبرد مقاصدش هشدار داد.

چین به تایوان درباره اتکا به آمریکا هشدار دادبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، در پی اقدام آمریکا در تصویب طرحی به منظور ارتقای روابط با تایوان، چین به تایپه درباره پیامد‌های اتکا به کشور‌های خارجی هشدار داد. این طرح که انتقاد رسانه‌های چین را به دنبال داشت، برای تبدیل شدن به قانون فقط به امضای دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، نیاز دارد. در این طرح آمده است سیاست آمریکا باید بر محور صدور مجوز سفر به تایوان برای مقامات آمریکایی در همه سطوح به منظور دیدار با همتایان تایوانی و نیز اجازه ورود به مقامات بلندپایه تایوانی به منظور دیدار با مقامات آمریکایی توام باشد.

دفتر امور تایوان در چین اعلام کرد این لایحه با پذیرش اصل چین واحد تناقض دارد. در بیانیه این دفتر همچنین آمده است: ما به شدت به تایوان هشدار می‌دهیم برای پیشبرد مقاصد خود به خارجی‌ها اتکا نکند؛ زیرا این کار به مثابه بازی با آتش است که در نهایت دامنگیر تایوان خواهد شد.

روزنامه چاینادیلی نیز با انتشار سرمقاله‌ای تند در انتقاد از آمریکا نوشت اگر این طرح تبدیل به قانون شود، تنها موجب ترغیب رئیس تایوان به پیگیری اهداف جدایی‌خواهانه این جزیره خواهد شد که در صورت پافشاری وی بر این موضوع، ممکن است چین با استناد به قانون ضد جدایی طلبی علیه تایپه به زور متوسل شود.

تایوان از این اقدام آمریکا استقبال کرده است. ویلیام لای، نخست وزیر تایوان امروز با اشاره به این مطلب به خبرنگاران گفت: آمریکا متحد قدرتمند تایوان است و ما از بابت این اقدام از واشنگتن قدردانی می‌کنیم.

روزنامه دولتی گلوبال تایمز چاپ پکن نیز نوشت چین ممکن است علیه نیرو‌های طرفدار استقلال در تایوان تدابیر هدفمند اتخاذ کند.
انتهای پیام/

هشدار چین به تایوان درباره اتکا به کشورهای خارجی

برچسب ها: چین ، آسیا ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار