سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی اعلام کرد پیونگ یانگ پیش شرط‌های آمریکا­­ برای گفتگو را نمی‌پذیرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس، سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی روز شنبه گفت: پیونگ یانگ پیش شرط‌های آمریکا­­ برای گفتگو را نمی‌پذیرد.

او در اظهاراتی که در خبرگزاری رسمی کره شمالی منتشر شد، ­ گفت: «در تاریخچه چند دهه‌ای گفتگو‌های کره شمالی و آمریکا هیچ موردی وجود ندارد که در آن ما با آمریکا با پیش شرط گفتگو کرده باشیم؛ این موضوع در مورد آینده نیز صدق می‌کند. پس از آنکه ما نیت خود را برای گفتگو با آمریکا روشن کردیم، نگرش آمریکا ما را مجبور می‌کند که فقط به این فکر کنیم که واشنگتن علاقه‌ای به از سرگیری گفتگو میان دو کشور ندارد.»

این سخنگو در ادامه گفت: «این موضع ثابت و اصولی کره شمالی است که مسائل را به شیوه‌ای دیپلماتیک و مسالمت آمیز از طریق گفتگو و مذاکره حل و فصل کند. گفتگویی که ما به دنبال آن هستیم گفتگویی است که برای بحث در مورد مسائل دوجانبه و حل و فصل آن‌ها از موضع برابر در نظر گرفته شده است.»

دفتر مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی نیز روز شنبه در مراسم اختتامیه بازی‌های المپیک زمستانی­ در این کشور گفت: هیئت­­ کره شمالی در بازی‌های المپیک گفته است پیونگ یانگ­ مایل است با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا گفتگو کند اما پیش شرط‌های واشنگتن را نخواهد پذیرفت.

موضع دولت ترامپ این است که کره شمالی باید در مورد پایان دادن به برنامه‌های هسته‌ای و موشکی‌اش از خود تعهد واقعی نشان دهد تا آمریکا بتواند با این کشور گفتگو کند. آمریکا مجموعه‌ای از تحریم‌ها را که «کمپین فشار حداکثری» می‌نامد علیه کره شمالی وضع کرده تا پیونگ یانگ را مجبور به خلع سلاح کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار