وزیر خارجه ژاپن قصد دارد برای گفتگو با همتای آمریکایی خود درباره مسئله کره شمالی، به واشنگتن سفر کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  خبرگزاری کیودو، یک مقام دولت ژاپن روز شنبه اعلام کرد تارو کانو، وزیر امور خارجه این کشور، در نظر دارد برای گفتگو با مقامات آمریکایی درباره چگونگی برخورد با مسئله کره شمالی، این ماه به واشنگتن سفر کند.

کانو قصد دارد ۱۶ مارس در چارچوب سفری سه روزه راهی واشنگتن شود و با رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا، و جیمز متیس، وزیر دفاع این کشور، دیدار کند.

او در دیدار با تیلرسون درباره ادامه فشار حداکثری بر پیونگ‌یانگ با هدف وادار ساختن این کشور به کنار گذاشتن تسلیحات هسته‌ای خود گفتگو خواهد کرد.

پیش‌بینی می‌شود دو طرف از سرگیری رزمایش‌های نظامی مشترک را با کره جنوبی تایید کنند؛ رزمایش‌هایی که دو کشور در نظر دارند تا پایان بازی‌های زمستانی پارالمپیک در ۱۸ مارس به حال تعلیق درآورند.  این در حالی است که کره شمالی با برگزاری این رزمایش‌ها مخالف است و آن را نوعی آمادگی برای تهاجم نظامی به این کشور می‌داند.

وزیر امور خارجه ژاپن در تلاش برای تضمین ضرورت حفظ مناسبات نزدیک میان ژاپن، آمریکا و کره جنوبی در چارچوب برگزاری این نشست‌ها و در برهه‌ای است که نشانه‌ها از آب شدن یخ مناسبات دو کره حکایت دارد.

انتهای پیام/

سفر وزیر خارجه ژاپن به آمریکا برای گفتگو با کره شمالی

برچسب ها: کره شمالی ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار