فرمانده کل نیروهای ناتو در افغانستان می‌گوید که طالبان مسلح تا دوسال آینده از تمامی مناطق تحت کنترلش در افغانستان بیرون رانده می‌شوند.

طالبان را از تمامی مناطق تحت کنترلش بیرون می‌کنیمبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، پس از اعلام راهبرد جدید امریکا در مورد افغانستان، جان نیکلسون فرمانده عمومی نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان در تازه ترین اظهاراتش بار دیگر تاکید کرده است که گروه طالبان چاره ای جز حاضر شدن به پای میز مذاکره ندارد.

آقای نیکلسون افزوده که روند گفتگوهای صلح با طالبان باید زیر رهبری دولت افغانستان باشد و در آن ارزش‌های حقوق بشری و قانون اساسی افغانستان حفظ گردد.

نیکلسون گفته که نیروهای بین المللی تا زمان ریشه کن کردن تروریست‌ها در افغانستان حضور خواهند داشت؛ زیرا به گفته وی، در راهبرد جدید امریکا جدول زمانی برای این نیروها مشخص نشده است.

جان نیکلسون هفته گذشته پس از نیز در یک نشست خبری در کابل گفته بود که طالبان چاره جز تسلیم شدن به دولت افغانستان ندارد و نیروهای حمایت قاطع مشوره دهی، آموزش و حمایت هوایی خود را از نیروهای افغان در مبارزه با این گروه تشدید می کنند.

او در مورد داعش گفته بود که این گروه در شرق افغانستان با ضربات محکم نیروهای بین المللی نابود شده و تعداد اندک شان در نقاط دیگر افغانستان متواری شده اند که هرازگاهی با حمله بر مساجد و حضور خود را به نمایش می گذارند.

دونالد ترامپ رییس جمهور امریکا صبح دوشبنه به وقت کابل، راهبرد جدید خود را در قبال افغانستان اعلام کرد و گفت که نیروهای امریکایی تا زمان نابودی هراس افگنی در افغانستان باقی خواهند ماند و حضور این نیروها را بسته به شرایط اعلام کرد.

مطابق راهبرد جدید امریکا، شمار نیروهای امریکایی در افغانستان افزایش می یابد و نیز اختیارات بیشتر عملیاتی به آنان داده شده است.

آقای ترامپ همچنین در راهبرد جدیدش تاکید کرده است که پناهگاهای تروریستی در خاک پاکستان باید از بین برده شود.

درهمین حال، فرمانده نیروهای ناتو در افغانستان می گوید که مذاکرات دولت امریکا بر سر نابودی پناهگاه‌های تروریستی در خاک آن کشور آغاز شده است.

آقای ترامپ گفته است که دولت امریکا میلیاردها دالر به پاکستان کمک کرده است ولی پاکستان به تروریستانی پناه داده است که سربازان امریکایی را در افغانستان می کشند و نیز تهدید بزرگی برای امنیت امریکا محسوب می شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.