رئیس اجرائیه افغانستان با معاون آسیایی جنوبی بانک جهانی دیدار کرد.

افزایش کارمندان و کمکهای توسعه ای بانک جهانی به افغانستانبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالله رئیس اجرائیه جمهوری اسلامی افغانستان  با انیتا دکسن معاون آسیایی جنوبی بانک جهانی دیدار کرد.

در این نشست رییس اجراییه از تلاش‌ها و فعالیت‌های بانک جهانی در افغانستان قدردانی نمود و ابراز امیدواوری کرد که همکاری‌های مشترک میان حکومت افغانستان و بانک جهانی در عرصه‌‌های مختلف گسترش یابد.

 دکسون در این نشست در باره برنامه‌ها٬ فعالیت‌ها و تلاش‌های بانک جهانی در افغانستان و طرح‌های جدید برای این کشور و گسترش این فعالیت‌ها به رییس اجراییه کشور به‌طور مفصل گزارش داد.

وی افزود: این نهاد تصمیم دارد تعداد کارمندان خود برای افغانستان را افزایش دهد و در بخش‌ عودت‌کنندگان٬ بی‌جاشدگان داخلی و بخش خصوص افغانستان را یاری نماید.

وی بیان داشت: کمک‌های توسعه‌ای بانک جهانی در سطح جهان افزایش یافته و افغانستان نیز از این کمک‌ها مستفید می‌گردد.

عبدالله با اعلان همکاری حکومت وحدت ملی در راستای عملی‌ شدن برنامه‌های این نهاد٬ به توجه به نیازمندی‌های عودت‌کنندگان٬ همکاری با احصاییه مرکزی افغانستان و تمرکز بالای رشد اقتصادی و راه‌اندازی برنامه‌های فقرزدایی در همکاری با وزارت‌ها و نهادهای ذیربط جمهوری اسلامی افغانستان تاکید کرد.

 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.