دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگ و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان گفت:70 تا 80 درصد کالاهای سلامت‌محور به صورت قاچاق وارد کشور می‌شوند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛رضا میرزایی دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان ظهر امروز در نشست تخصصی کارشناسان سازمان‌های مردم‌نهاد استان کردستان با هدف ارائه راهکارهای پیشگیرانه از قاچاق کالا و ارز کردستان که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، گفت: در بحث آگاه‌سازی و روشن‌گری مردم در حوزه مضرات استفاده از کالاهای قاچاق به ویژه کالاهای سلامت‌محور سمن‌ها به عنوان سازمان‌هایی از بطن مردم وظایف سنگینی به عهده دارند.

 وی افزود: سمن‌ها باید مشکلات و آسیب‌های خاص در این حوزه را شناسایی و احصا کرده و راهکارهای مناسب برای رفع این معضل به مسوولان ارائه کنند.

 به گفته این مقام مسوول، قاچاق تنها خاص کشور ایران و استان ما نیست و بسیار از کشورهای جهان به ویژه استان‌های مرزی با این معضل اقتصادی مواجه هستند.

میرزایی با تاکید بر اینکه 70 تا 80 درصد کالاهای سلامت‌محور که به صورت قاچاق وارد کشور می‌شوند، تقلبی و فاقد استانداردهای لازم هستند، افزود: ورود قاچاق به کشور آسیب‌های جدی را به تولید و صنعت استان وارد می‌کند.

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگ و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان بیان کرد: به دلیل ورود کالاهای قاچاق به استان 73 واحد تولیدی در کردستان غیرفعال و 1083 نفر که در این واحدها مشغول به کار بوده‌اند طی چند سال اخیر از کار بیکار شده‌اند..

 میرزایی به حجم قاچاق کالا و ارز در کشور از سال 92 تا 95 گریز کوتاهی زد و افزود: این حجم طی سه سال گذشته از 25 میایارد دلار به 12.6 میلیارد دلار برابر با 50 درصد کاهش رسیده است.

 وی از شناسایی و متلاشی‌کردن 53 باند کلان طی سال گذشته در استان خبر داد و گفت: در سه ماهه اول امسال نیز 25 باند کلان در استان شناسایی و متلاشی شده است.

 انتهای پیام/  م ح

کاهش 50 درصدی حجم قاچاق کالا و ارز در کشور 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.