زارعی کوشا گفت: براساس گزارش مرکز آمار، نرخ بیکاری در استان کردستان در فصل بهار روند کاهشی داشته و به عدد ۸.۶ درصد رسیده است.

 استاندار کردستان پیش از ظهر امروز در جلسه شورای مسکن در سالن شهدای گمنام استانداری اظهار کرد:  براساس گزارش مرکز آمار، استان کردستان برای چهارمین فصل متوالی در نرخ بیکاری روند کاهشی خوبی دارد که بی‌سابقه است.

اسماعیل زارعی‌کوشا، نرخ بیکاری فصل بهار امسال را ۸.۶ درصد اعلام کرد و و افزود: سال گذشته ۱۰.۴ بود که با کاهش ۱.۸ درصدی در فصل بهار به جایگاه یازدهم کشور رسیده ایم.

زارعی کوشا، میانگین کاهش نرخ کشور ۰.۵ درصد و کاهش استان ۱.۸ است، افزود: بیش از ۳ و نیم برابر میانگین کشوری کاهش نرخ بیکاری داشتیم.

استاندار کردستان ادامه داد: نرخ مشارکت اقتصادی و نسبت اشتغال بالاتر از میانگین کشوری است و این در تحلیل نرخ بیکاری تاثیر دارد ضمن اینکه مشارکت اقتصادی بالاتر نشانه امید به اشتغال است.

استاندار کردستان ابراز امیدواری کرد با تداوم روند کاهشی در تابستان و فصل‌های بعدی، امسال نرخ بیکاری سالیانه به کانال هشت درصد برسد.

وی ابراز امیدواری کرد در بحث اشتغال فارغ التحصیلان هم اقداماتی که در دستور کار قرار دارد به نتیجه رسیده و منجر به کاهش نرخ بیکاری این قشر شود.

تامین زمین بیش از ۲۸ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن در کردستان

مدیر کل راه و شهرسازی کردستان  هم در این جلسه گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون زمین ۲۸ هزار و ۵۰۰ متقاضی نهضت ملی مسکن در استان تأمین شده است که این رقم در هفته‌های آینده به ۳۷ هزار و ۱۹۰ واحد خواهد رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.