رئیس اطلاعات و فرهنگ غزنی از بازسازی و ترمیم مجدد یکی از قصرهای غازی امان الله خان در غزنی خبر داد.

قصر تاریخی شاه امان‌الله خان در غزنی بازسازی می‌گردد
به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، بشیر محمدی، رئیس اطلاعات و فرهنگ غزنی از بازسازی و ترمیم مجدد یکی از قصرهای غازی امان الله خان در غزنی دارد، خبر داد.

به گفته محمدی، تیم فنی و عملیاتی ریاست اطلاعات و فرهنگ غزنی بعد از سروی دقیق این بنای تاریخی، کار بازسازی آن را به زودی آغاز خواهد کرد که تا آخر سال جاری به پایان خواهد رسید.

به گفته محمد ضامن عظیمی، یکی از فرهنگیان و نویسندگان غزنی نیز این قصر در زمان امان الله خان برای آن در ولسوالی مقر اعمار گردید که او و همراهانش در هنگام سفر به سوی قندهار و جنوب افغانستان و بعد از باز گشت، از آن به عنوان استراحت گاه استفاده می کردند.

باید یادآور شد که در سال ۲۰۱۳، زمانی که غزنی به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی گردید، برخی از آثار تاریخی در مرکز غزنی بازسازی و ترمیم گردیدند، اما این نخستین بار است که مقامات ریاست اطلاعات و فرهنگ غزنی اقدام به بازسازی یکی از بناهای تاریخی در یکی از ولسوالی های این ولایت می کنند.

آوا نوشت: این در حالی است که در شرایط کنونی بسیاری از آبدات تاریخی در مرکز و سایر ولسوالی های غزنی نیاز به ترمیم و بازسازی دارد، اما این‌که به بازسازی همه بناهای تاریخی غزنی توجه خواهد شد یا نه، گذر زمان پاسخ خواهد داد. 

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.