جان کری با اعلام اینکه آمریکا با همه مفاد قطعنامه ضدصهیونیستی سازمان ملل موافق نیست، خواستار پیگیری روند تشکیل دو «کشور» شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، جان کری، وزیر خارجه آمریکا، روز جمعه از رژیم صهیونیستی و فلسطینی‌ها خواست دورنمای راه حل دو «کشور» را پیش ببرند. 

وی این درخواست را پس از آن مطرح کرد که آمریکا روز جمعه به قطعنامه علیه شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی رای ممتنع داد. 

وزیر خارجه آمریکا در بیانیه خود در اینباره نوشت: آمریکا با همه جنبه‌های قطعنامه موافق نیست؛ اما اقدام سازمان ملل به شکلی صحیح، خشونت‌ها، تحریک‌ها و فعالیت‌های شهرک سازی را محکوم می‌کند و از هر دو طرف می‌خواهد تا گام‌های سازنده‌ای را با هدف معکوس کردن رویه‌های کنونی و پیشبرد دورنمای راه حل دو کشور بردارند.

ساعاتی پس از تصویب قطعنامۀ ضدرژیم صهیونیستی در شورای امنیت سازمان ملل، بسیاری از طرفداران این رژیم از تصویب این قطعنامه درنتیجۀ رأی ممتنع دولت آمریکا، انتقاد کرده‌اند. 

پیش‌نویس این قطعنامه ابتدا از سوی مصر مطرح شد، اما قاهره تحت فشار رژیم صهیونیستی و ترامپ رأی‌گیری دربارۀ آن را به تعویق انداخت؛ پس‌ از آن نمایندگان نیوزیلند، مالزی، ونزوئلا و سنگال روز جمعه این قطعنامه را به رأی گذاشتند که با ۱۴ رأی موافق در مقابل یک رأی ممتنع امریکا تصویب شد. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار