رایان: رای ممتنع دولت اوباما به قطعنامه ضداسرائیلی، اقدامی شرم‌آور بود

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اقدام دولت این کشور را در دادن رای ممتنع به قطعنامهٔ ضدصهیونیستی در شورای امنیت محکوم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی فاکس نیوز، پال رایان، رئیس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا اقدام دولت این کشور را در دادن رای ممتنع به قطعنامه ضدصهیونیستی شورای امنیت سازمان ملل کاملا «شرم‌آور» خواند. 

وی دولت اوباما را به علت تضعیف کردن متحد تاریخی واشنگتن در خاورمیانه به شدت سرزنش کرد. 

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت: «این (اقدام) قطعا شرم آور است. رای امروز ضربه‌ای به صلح است و سابقه‌ای خطرناک برای تلاش‌های دیپلماتیک بیشتر با هدف منزوی کردن و تضعیف اسرائیل بر جا خواهد گذاشت.» 

دولت آمریکا در نخستین نکوهش یار دیرینه خود، به شورای امنیت سازمان ملل اجازه داد قطعنامه‌ای را با اکثریت قاطع آراء تصویب کند که در آن رژیم صهیونیستی به علت ادامه شهرک‌سازی در اراضی اشغالی فلسطین و ساخت و ساز در شهرک‌های غیرقانونی به شدت محکوم شده و اقدام‌های این رژیم نقض آشکار قانون بین الملل تفسیر می‌شود. 
 
واشنگتن به جای آنکه قطعنامه ضدصهیونیستی را وتو کند، کاری که همیشه با قطعنامه‌های شورای امنیت درباره مناقشه فلسطینی‌ها با اسرائیل می‌کرد، این بار رای ممتنع داد و قطعنامه با ۱۴ رای مثبت تصویب شد. 

در این قطعنامه آمده است: «شهرک‌های یهودی نشین اسرائیل در اراضی فلسطینی که از سال ۱۹۶۷ تاکنون در اشغال قرار دارند از جمله در شرق بیت‌المقدس هیچ گونه اعتبار قانونی ندارند. در قطعنامه بر توقف همه فعالیت‌های شهرک سازی تاکید شده و آمده است چنین رویکردی برای نجات راه حل دو کشور ضروری است.» 

قطعنامه ۲۳۳۴ را کشورهای نیوزیلند، مالزی، سنگال و ونزوئلا پس از آن ارائه کردند که مصر روز پنج شنبه به دنبال دخالت دونالد ترامپ از ارائه آن خودداری کرد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار