ایجاد دانشکده فناوری نوین در کنار مراکز رشد از ضرورت‌های جامعه علمی و زمینه‌ساز توسعه فناوری در دانشگاه‌ها محسوب می‌شود

ایجاد دانشکده فناوری‌های نوین در کنار مرکز رشد ضرورت جامعه علمی است
کریم رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در مراسم رویداد اینوتک سلامت 2 در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: دانشکده فناوری های نوین از ضرورت هایی است که در فضای فناوری و با تعامل اعضای هیات علمی و دانشجویان باید آغاز بکار کند.

وی ادامه داد: اینوتک فرصتی است تا با گفتمان‌سازی و انتقال تجربیات بتوانیم در آن دانشگاها را به سمت فناور سدن سوق دهیم و از آنجایی که وظیفه دولت‌ها رفع موانع از پیش پای فناوران است باید در این رویداد آن را بشناسیم و به کمک متولیان امر، آن را برطرف کنیم.

کریم همچنین ارتقا روحیه کارافرینی و حرکت به سمت دانشگاهای نسل سوم را از ضرورت های دانشگاه ها دانست و گفت: خوشبختانه در فضای اینوتک 2 با اهداف بالاتری نظیر توسعه اکوسیستم کار آفرینی به آن پرداخته شده است

دانشگاه‌ها از لحاظ فکری و محتوای فکری مسیر اصلی را نیافته‌اند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه که از پایه گذاران اینوتک سلامت 2 در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه است، اظهار داشت: دانشگاه ها هنوز از لحاظ تفکری و محتوای فکری مسیر اصلی را نیافته اند و دانشجو در دانشگاه به دنبال مدرک و جایگاه شغلی است و اگر روحیه فناورانه ایجاد شود و دانشجو در تکنولوژی و صنعت وارد شود، شاهد رویدادهای خوبی در دانشگاه و آینده شغلی جوانان کشورمان خواهیم بود.

وی در ادامه داشتن انگیزه و ایده، بستر و فضای فناورانه، ایجاد ساختارهای مناسب، مسائل حقوقی و قانونی را برخی از مشکلات پیش روی فناوران برشمرد.

ارتباطات بین‌المللی فناوران باید تقویت شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در رویداد اینوتک 2 افزود: دانشگاه های گوناگون دنیا در بحث فناوری سلامت در اطراف ما پراکنده بوده و گام های خوبی در این زمینه برداشته اند، اما کمتر جایی در کشور وجود دارد که از تجربیات این دانشگاه های فناور استفاده می کنند. در این راستا در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بازبینی ها و الگوسازی هایی را در این عرصه داشته ایم اما حضور مستقیم افراد جهت آموزش، بحث انتقال دانش و ارتباطات بین المللی فناوران نیز باید مدنظر قرار گیرد.

تخصصی کردن تکنولوژی نوین و IT سلامت در کشور

کریم در ادامه تخصصی کردن مراکز رشد نظیر مراکز IT سلامت که یک تکنولوژی نوین است را با مهندسی زندگی جوانان بسیار همسو دانست و گفت: در زمینه توریسم سلامت، بازاریابی و تبلیغات فناوری سلامت و غیره می توانیم شاهد پیشرفت های خوبی باشیم که برای رسیدن به این هدف باید در کنار داشتن ایده و محتوای فکری موانع را برطرف کنیم.

وی در همایش "اینوتک دو" گفت: شرکت های دانش بنیان با محوریت اعضای هیات علمی بازنشسته که در اواخر کار و تنها برای کسب درآمد شرکت فناور را تاسیس و بدون محصول رها می کنند، به جایی نخواهد رسید بلکه باید شرکت های دانش بنیان به دست دانشجویان جوان و باانگیزه سپرده شود تا در کنار تجربه، تحمل و آگاهی را ضمیمه کار مستمر خود قرار دهند.

کریم در پایان خواستار حمایت همه متولیان سلامت کشور و سایر مراکز جهت تشکیل دبیرخانه دائمی اینوتک سلامت برای رسیدن به اهداف فناورانه کشور شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار