دبیر اولین همایش ملی خیر ماندگار گفت: کارهای خیریه امری اجتماعی محسوب شده که نگاه دانش‌بنیان موجب توسعه آن می‌شود.

نعمت‌الله موسی‌پور دبیر اولین همایش ملی خیر ماندگار در گفت‎وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیرامون ابعاد مختلف همایش "ملی خیر ماندگار" عنوان کرد: این برنامه با همکاری نهادهای مختلف کشور همچون سازمان بهزیستی، وزارت بهداشت، دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در این همایش شش زمینه مدیریت، اقتصاد، جامعه، فرهنگ،‌ آموزش، فقه و حقوق مورد توجه قرار گرفته تا اقدامات نیکوکارانه و خیر با چنین رویکردهایی اجرایی شود.

دبیر اولین همایش ملی خیر ماندگار با اشاره به اینکه اقدامات خیریه امری اجتماعی به شمار می‌رود، بیان کرد: این همایش حلقه اتصالی بین خیرین و دانشگاهیان ایجاد کرده چرا که با نگاهی علمی و پژوهشی امر نیکوکاری در شش حوزه مذکور را از نگاه گروه فرهیخته کشور مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

موسی‌پور افزود: در واقع هدف اصلی از چنین کاری ایجاد شرایط گفت‌وگو پیرامون مسائل خیریه و شناسایی ابعاد مختلف این امر است و افراد می‌توانند با شرکت در چنین همایش‌هایی از تجارب یکدیگر در حوزه اقدامات نیکوکارانه بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه ورود محققان و مدیران به این عرصه گامی مثبت در جهت پیشبرد اعمال خیر در کشور می‌شود، گفت: با تداوم چنین فضاهایی می‌توان اقدامات نیکوکارانه را به عنوان یکی از اجزای اصلی جامعه به شمار آورد.

دبیر اولین همایش ملی خیر ماندگار اظهار داشت: دانش بنیان کردن امور خیریه با همکاری جامعه دانشگاهی و علمی کشور امری مثبت در ارائه فرهنگ کار خیر محسوب شده و تاکنون در این زمینه نشست‌های علمی نیز برگزار شده است.

موسی‌پور یادآور شد: قرار بر این است تا این همایش به صورت دوسالانه برگزار شود و فراخوان ارسال چکیده مقالات تا 15 آذر ماه و اصل آن تا 15 دی ماه ادامه دارد و این همایش اسفند ماه در هفته نیکوکاری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار